Disgaea 2 és egyéb SRPG-k...

Minden nem Final Fantasy, de ahhoz hasonló játék
Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Disgaea 2 és egyéb SRPG-k...

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Nemrég akadt a kezem ügyébe a Disgaea 2: Cursed Memories című játék. A játékot a Nippon Ichi Software nevű japán fejlesztőstúdió készítette, akinek a nagyon sikeres első rész is köszönhető, valamint még néhány kiváló minőségű taktikai-stratégiai-szerepjáték (<-- huh, ezt jól "meg azt mondtam", de tényleg ez a pontos definíciója a műfajnak). Lássuk csak, hogy mit is takar ez a kiváló alkotás!

[img::]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... _cover.jpg[/img]

Egy profin megszerkesztett intró után a játék elsőre egyszerűnek tűnő főmenüjéből (a főmenü másodjára is annak tűnik) egyből a start felirat felé irányult a figyelmem. Ezután csodálhattam meg a játék grafikáját, ami ugyan nem izzasztja meg a PS2-őnk alkatrészeit, de hangulatos, engem a régebbi Nintendos Final Fantasy részekre emlékeztetett, persze modernebb köntösben (a környezet 3D-s, a karakterek rajzolt sprite-ok (<---azthiszem, hogy ez a helyes kifejezés, de nem vagyok annyira otthon a témában, szal ha esetleg tévednék, akkor javítsatok ki majd) formájában vannak a képernyőn, ami az egyébként is színgazdag környezetet még inkább anime-szerűvé teszi.
A játék a Netherworld-ben játszódik, a történet középpontjában egy eldugott falu van, amelynek lakói lassan démonná változnak és elveszítik a memóriájukat egy átok miatt. Ha még pontosabb akarok lenni, akkor inkább egy családra szűkíteném egyébként ezt a kört, aminek egy tagja, a főhős valahogy nem reagál az átokra és emberi formában marad, ezekután pedig a célja az, hogy minél hamarabb eljusson az átokért felelős démonhoz, Overlord Zenonhoz és legyőzze ezzel megszabadítva a családját. Ennek érdekében egy idézést hajt végre a főhősünk, Adell anyja, ami viszont félresikerül és Overlord Zenon helyett az ő lánya, Rozalin áll a család előtt. A lányt innentől fogva kötik az idézés szabályai és segítenie kell Adell-nek, hogy eljusson az apjához. Azonban a dolgok nem ilyen egyszerűek. Overlord Zenont még senki se látta a saját szemével, de mindenki féli a nevét, hiszen 1000 overlordot ölt meg, amiért kiérdemelte az Overlordok Istene megnevezést. Az overlordok uralkodnak egyébként Netherworldben a démonok felett és ők irányítják Netherworld államait, szóval már ők maguk sem gyengék, Zenonról pedig csak olyan platykákat lehet hallani, amelyek a legelszántabb kalandort is elriasztanák a feladatuktól, de Adellnek nincs sok választása, a családja jövője van a kezében. A helyzet bonyolódása érdekében pedig miután Rozalin mérlegeli a helyzetét arra a következtetésre jut, hogy nem engedheti Adellt az apja közelébe, így neki kell végeznie vele. Akik pedig még mindig több izgalomra vágynak, azok kapnak még egy mára már a lejárt lemez kategóriába dobott szuperhőst, Axel-t, a Dark Hero-t, aki a visszatérését fontolgatja és erre később Adell legyőzésén látja meg az utat, miután egy kis nézeteltérésbe keverednek egy "félreértés" miatt. Ha ez még mindig nem elég, akkor még ott van a magára szerényen csak Beauty Queen-ként hivatkozó Etna is, aki viszont, hogy ne keverjük annyira a szálakat egyszerű céllal hozakodik elő: át akarja venni Zenon helyét.

Most essen néhány szó a játék tartalmi részéről is! Na, szóval a falunkban kezdünk, ahonnan egy portálon keresztül juthatunk el a csatáink helyszíneire. Ehhez nem kell mást tennünk, mint beszélni a forgalom ellenőrzéséért felelős személyel, majd ki is választhatjuk a célpontunkat. Néhány helyszínre csak úgy juthatunk el, ha a karaktereink egyike teljesít egy kritériumot, pl, hogy legyen egy igazolt bűntette (<--erről még egy kicsit később). A faluban találunk három kereskedőt is még, néhány lakót, akikkel válthatunk néhány szót, ha kedvünk tartja, valamint van egy küldött is a Dark Assemblynek nevezett tanácstól.
Na,ez már érdekesebb téma és eltér a többi játéktól, én legalábis máshol ilyet nem láttam és nekem egyébként tetszik a rendszer. Szóval, van egy Dark Assemblynek nevezett démontanácsunk, amit akor kell igénybevennünk, ha valamilyen változtatást szeretnénk a játék világában (ezek a helyi kereskedők kinálatának bővítésétől új karakterek létrehozásán keresztül az ellenfelek erősítéséig terjednek). A csaták során a tapasztalati pont mellett a karaktereink manát kapnak, amiket a különböző változtatások igénylésére lehet fordítani a tanácsban. Ha megigényeltük a változtatást, akkor összeül a démontanács, amely különböző fajú démonok csoportjaiból áll. A tárgyaláson a kiválasztott karakterünkkel igyekeznünk kell a magunk oldalára fordítani a megfelelő szenátorokat, hogy végül, mikor a tárgyalás lezárul, akkor a szavazatok többsége mellettünk szóljon. Ehhez megvesztegethetjük a szenátorokat a kalandjaink során összeszedet tárgyainkkal. Minden szenátor mást és mást favorizál és ennek megfelelően kell beosztanunk az inventorynk tartalmát. Számításba kell vennünk azt is, hogy a démonok egymással is rivalizálnak, szóval, ha valakit lefizetünk, akkor a rivális faj tagja rossz szemmel néznek majd ránk és azt sem árt észben tartani, hogy nem mindenki rajong a megvesztegetésért. Ha megtettünk minden tőlünk telhetőt, de mégse szavaznák meg az igényünket, akkor még mindig nyitva az út arra, hogy erővel oldjuk meg a dolgokat és rávegyük az ellenünk szavazókat arra, hogy belássák, hogy mégiscsak jobb lenne, ha hozzánk pártolnának ez alkalommal. Persze akiket ekkor leütünk, azok kséőbb még annyira se fognak minket támogatni egy másik tárgyaláson, szóval kezdődhet minden előlről (<--- ördögi kör).
A démonok között az számít minél nagyobb megbecsülésnek, ha minél több bűnt követünk el. A faluban található egy személy, aki azzal foglalkozik, hogy szemmel tartja a bűnügyi jelentéseket és kézbesíti a démontanács által küldött igazolásokat. Egy karakter húsz bűnt vállalhat magára, így különböző bónuszokhoz jutva, mint például kedvezőbb árak, nagyobb megbecsülés a tárgyalásokon és hasonlók. Ha ez a húsz bűn kevésnek tűnik, akkor ne aggódjatok lehetőség van még jobb bónuszok szerzésére, de ehhez a karakternek reinkarnálódnia kell, ezt a tanácsnál lehet kérni. Ilyenkor a karakter visszaesik az első szintre, de tudásának egy része megmarad, valamint a már összegyűjtött bűnök mellé újakat szerezhet.
A játék tartalmaz még random dungeonokat, melyek az úgy nevezett Item Worldben érhetőek el. Ezek egy-egy tárgy belsejében találhatóak, minden tárgyban van ilyen és minden tárgyban vannak démonok, melyek leölésével a tárgy erősebb lesz. A tárgyban lévő dungeon több szintes és minél mélyebbre jutunk annél magasabb szintű lesz maga a tárgy is. Általában tíz szintje van a dungeonoknak, de ritka, vagy legendás tárgyak rendelkezetnek többel is, így magasabb szintre is emelhetőek.

Így hirtelen ennyit tudtam összeszedni a játékról, nekem nagyon tetszik, nagyon sokfajta támadás és varázslat, rengeteg kombólehetőség és rejtett támadások, érdekes játékmenet jellemzi a játékot. Itt egy videó előzetes róla:
http://www.youtube.com/watch?v=RTdczBGhDMw

Illetve itt egy másik cím előzetese, ez a Soul Nomad and the World Eaters, amire szerintem érdemes odafigyelni, mert nagyon érdekesnek és egyedinek tűnik. Hamarosan megjelenik az amerikai verzió, remélem minél hamarabb kapunk belőle egy pal-t is:
http://www.youtube.com/watch?v=qLNE_g9mcmc

Várom a véleményeket...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Silverjackal 2007. aug.. 21. 8:07-kor.

Avatar
olf
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 2315
Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: olf »

Váó, marha jól néznek ki a trailerek, a zenék is szépek, a grafika stílusa nekem nagyon tetszik, és mindaz, amit leírtál, eredetinek és izgalmasnak hat! Én kipróbálnám, ha lehetne kapni...
Akkor ezekből van PAL verzió egyáltalán?

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Olf, a Disgaea 2-őből van PAL verzió, a másikból, a Soul Nomad and the World Eatersből sajna még nincs. Ebben a hónapban jelenik meg a játék amerikai verziója, reméljük, hogy hamarosan kapunk majd egy PAL verziót is, vagy néhányan leülnek és átkonvertálják az amerikait PAL-ba (vannak olyan programok, amikkel lehetséges, mert már több helyről is hallottam ilyen konvertálásokról, csak nehéz tökéletesen működő PAL változatot készíteni velük, általában a kép jó a konvertált játékokon, azt sikerül megoldani, de a hanggal vannak problémák). Mindenesetre érdemes figyelni szerintem a Soul Nomadra, mert az még a Disgaea 2-őnél is egyedibb játékmenetet mutat fel az előzetesek alapján, később majd írok róla is.

Egyébként a Disgaea 2 még sokmindent tartogat nem tudtam mindent összeszedni róla, mert még rengeteg apróságot van benne. Például, ha egy tárgyat sokat használ egy karakter, akkor megjelenik a karakter státuszánál a ~ Lover és nagyobb hatást fejt ki rá az adott tárgy, mint másokra. Pl, ha sokat rágózik valaki (Hp-t tölt), akkor előbb-utóbb megjelenik nála a Mint Gum Lover felirat és egy rágóval több HP-t gyógyít majd magán, mint mások. Na meg rengeteg féle karaktert vehetünk fel a csapatba. A csapatunkba a már legyőzött szörnyek is felvehetőek és a már meglévő karakterek közül, ha sokat harcolunk egy típussal, akkor megjelenik majd a karakterkészítésnél annak a típusnak a fejlettebb, képzettebb változata, illetve lehetőség van olyan karaktereket is igényelni a démontanácsnál, melyek két típus keverékéből születtek.

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Soul Nomad and the World Eaters előzetes

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

A Nippon Ichi Software soron következő játéka visszatér a gyökerekhez, de nem marad el néhány különleges csavar sem a játékmenetben. Nézzük hát, hogy mit is kínál majd a Soul Nomad and the World Eaters!

Kép

A játék Prodesta földjén indul, melyen véget nem érő háborúk dúlnak és járványok pusztítanak. Végül a hosszú háborúskodás közepette feltűnik egy hódító, Lord Median, aki rövid időre egyesíti az ellenségeskedő népeket és tíz éven át uralkodik felettük. Halála után a lánya, Layna hozza el a békét újra, de Laynának szembe kell néznie uralkodása alatt egy szörnyű veszéllyel. Ez egy hatalmas lény és három szörnye, akiket World Eaters-ként (Világfalók) ismernek. A lények hihetetlen ereje majdnem a pusztulásba sodorta a világot, tehát Laynának nem maradt más választása, meg kellett küzdenie a Világfalókkal, de nem tudta legyőzni őket, ezért feláldozta magát, hogy elzárja a Világfalókat Prodesta világától. Kétszáz év telik el Layna halálától számítva, de a világ még mindig nem épült fel teljesen a Világfalók pusztításából, akik most hirtelen visszatérnek, hogy befejezzék, amit elkezdtek két évszázaddal ezelőtt. Valószínűleg mindenki arra számít, hogy innentől mi leszünk a fényes páncélú lovagok, akire az a nemes feladat vár, hogy megállítsa a Világfalókat. Egy átlag Rpg-ben valószínűleg így lenne. Itt azonban egy kis csavar kerül a történetbe, ugyanis főhősünket megszállja az oly sok éve elzárt hatalmas lény szelleme, aki Gig névre hallgat. Az erejével a karakterünk a világ legnagyobb harcosai közé emelkedik, de hogy ne legyen olyan egyszerű az összkép itt is van egy apróság, amit nem árt, ha szem előtt tartunk. Ha teljesen kihasználjuk a Gig által felajánlott erőt, akkor Gig akár fokozatosan át is veheti testünk felett az irányítást és el is pusztíthat minket (<--- végső soron te is ezt tennéd, ha egy kétszáz évig elzárt istenszerű szellem lennél), szóval a játékmenetet még taktikusabbá teszi és tovább mélyíti már maga az is, hogy igyekezzünk elég erőt szerezni ahhoz, hogy legyőzzük az ellenfeleinket, de mindeközben ne hagyjuk, hogy Gig hatalma erősödjön fölöttünk. Gig persze tudja ezt és egyre kecsegtetőbb ajánlatokkal halmoz el minket (melyek között többek között olyan ínyencségek is helyet kapnak, mint az instant 1000 szint ugrás, ami azért nem apró).

A Soul Nomad and the World Eaters egy újabb egyedi gyöngyszem a Nippon Ichi Sofware kínálatában, amely kihagyhatatlan darab lesz az SRPG-k rajongói számára. Fentebb már belinkeltem egy előzetest róla, abban megfigyelhetőek a játékmenet egyes részei is. A grafika szintén a már megszokott anime szerű 3D-s környezet és sprite alapú rajzolt karakterek kombinációja, ami szerintem még mindig jól mutat és sokat fejlődött a Disgaea 2-őhöz képest. Ahogy a játék sztorija is darkosabbra sikeredett, úgy a hangulathoz igazodva már a környezet sem annyira színpompás, mint azt a Disgaea 2-őben láthattuk.

Aki most szeretne megismerkedni a műfajjal, annak nem ezt a játékot kellene elősször javasolni, viszont az kétségtelen, hogy hatalmas mókának tűnik, hogy egy Isten erejéhez is hozzájuthatunk, persze aki happy endinget szeretne majd, az jobban teszi, ha felköti a nadrágszíjat, mert nem lesz egyszerű dolga. A játéknak több befejezése is lesz, melyekre hatással vannak a játék során hozott döntéseink, cselekedeteink, a játék megjelenés előtt álló amerikai verziójában elérhető lesz az eredeti japán hang is, így ha az angol szinkron valakinek nem jön be, annak nem muszály azt hallgatnia. A Nippon Ichi Software játékai eddig sem a rövidségükről voltak híresek, ehhez híven a Soul Nomad and the World Eaters is legalább 40 óra elfoglaltságot kínál a játékosnak, szóval ha valaki leül elé, az hosszú távra készítse maga mellé az ételt és az italt :D

Remélem minél hamarabb kapunk egy PAL verziót is majd belőle....
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Silverjackal 2007. dec.. 16. 17:50-kor.

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Grim Grimoire előzetes

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Miután eleget csorgattuk a nyálunkat a jenkik frissen megjelenő Soul Nomadján, fordítsuk a tekintetünket az európai megjelenések felé is, hiszen itt is várható egy igen érdekes próbálkozás. A Grim Grimoire ezúttal inkább a stratégiák rajongóinak fog örömet okozni PS2-őn ez év szeptember 27-én, az amerikai verzióhoz képest csupán három hónapos késéssel (<--- ez jónak számít, gyakran egy évet, vagy éveket kell várni egy jó címre). Na, lássuk csak, hogy mire is számíthatunk tőle!

Kép

A történetben egy Lillet Blan nevű varószlólányt irányítunk, aki a Tower of Silver Star nevű varázslóiskola újdonsült diákja. Kezdetben Lillet megismerkedik a többi tanulóval, valamint a furcsa és rejtélyes tanárokkal, illetve a varázslat négy ágának alapjait (Necromancy, Glamour, Sorcery és Alchemy) is megpróbálja valahogy megjegyezni. Azonban nincs túl sok idő erre, mert hamarosan szörnyű dolog történik az iskolában. Lillet ötödik iskolai napján valaki szabadjára engedi az Archmage of Fear szellemét, mely eddig az iskola alatti barlangokban raboskodott. A szellem lemészárolja a diákokat és a tanárokat, mikor viszont Lillet kerül sorra, akkor Lillet valahogy visszakerül arra a napra, mikor megérkezett. Innentől fogva a varázslólány újra és újra átéli az elmúlt öt napot, így rá hárul a feladat, hogy megakadályozza a mészárlást, mindeközben pedig érdekes dolgok derülnek ki a diákokról, a tanárokról és magáról az iskoláról is. (Mindenkinek meglesz egyébként a maga szerepe a történtekben, legyen az jó, vagy rossz.)

A játék 2D-s grafikája nem fogja még mindig megizzasztani a konzolunk, viszont szerintem elég pofásra sikeredett. De itt végülis nem a külsőségek számítanak, hiszen mégiscsak egy stratégiáról beszélünk, úgyhogy vegyük is sorra, hogy mit rejt a kicsike!

A játékban a varázslat minden ágán belül találunk 3-3 idézőmágiát (ezeket hívják grimoire-oknak). A lényeinket rúnákon keresztül idézhetjük meg és minden idézés manát igényel. A manát a dolgozókkal gyüjtethetjük be a pályákon található kristályokból. Amint megvan a megfelelő mennyiségű mana, már meg is idézhetjük a többi lényünket a megfelelő rúnából. Akik jártasak a stratégiákban, azoknak ismerős lesz a kő-papír elv, ami kiválóan érvényesül ebben a játékban. Elősször is, nem mindegy, hogy milyen varázslatra milyennel felelünk. A Necromancy kiváló Sorcery ellen, de Glamour ellen szinte semmit sem ér. Ugyanígy az egységeknél, minden lénynek megvan a maga gyengepontja és az ezt kihasználó másik lény. Példának vehetjük a kimérákat, akik nagyon ütős egységek (ennek megfelelően fél képernyőni nagyságúak... aranyos... :D ), akik játszi könnyedséggel vágják át magukat bármilyen hús és vér áldozaton, akik a szemeik elé mernek kerülni. Azonban, mi történik akkor, ha az ellenfeleknek nincs húsuk és vérük, mert szellemek? Na, akkor a kiméra sajnos nehéz perceknek néz elébe, amiket nem valószínű, hogy túlél, de erre is megvan a megoldás, ugyanis van olyan egység is, ami a szellemeket rövid időre (a kimérának pont elégre) fizikai testbe kényszeríti.

A pályák olyan nagyok, mint a többi stratégiában, viszont egy-egy pálya teljesítése igencsak megizzaszthat, hiszen az ellenfél sem ostoba és mivel ő is ugyanazokra a nyersanyagokra fog támaszkodni, mint te, ezért nem árt gondoskodni a kristályok védelméről. A pályákon célokat kell teljesítenünk, ezek közül a legegyszerűbb, hogy pusztítsuk el az ellenfél rúnáit, de persze sokkal összetettebb feladatok is várnak ránk, illetve az egyszerű feladatok sem mindig olyan egyszerűek, mint ahogy az látszik. Például az egyik pályát csak túl kell élned egy bizonyos ideig, viszont az ellenfél roppant erős és ha lerohan, akkor félperc alatt felvágottat csinálhat a seregedből, szóval kihívásból lesz bőven és az agymunkát sem kell majd a sufniba dobni.

Hogy ne csak pozitívumokról áradozzak, azért megjegyzem, hogy mint minden, úgy ez a program sem tökéletes. Elősször is, ami már elhangzott, hogy a csaták nem egy-két percesek, szóval csak türelmes embereknek ajánlott. A másik dolog, ami kicsit zavaró lehet, az környezet monotonitása, mivel ugyanazok a környezetek ismélődnek majd folyamatosan (azért, mert ugyanazt az öt napot éli át Lillet újra és újra). Egyébként a grafikával nincsenek gondok, egészen jól néz ki. Összességében nem túl sok stratégia jelenik meg PS2-őre, szóval szerintem ezért is érdemli meg itt ezt a pár sort és ez a játék egyébként is elég igéretesnek tűnik, majd még meglátjuk, hogy az eladásokon hogy fog szerepelni, de én csak ajánlani tudom.

Kedvcsinálónak egy GameTraileres előzetes a youtube-ról... Katt ide...

Reméljük, hogy nem tolják el a megjelenést, mert a médiában egész jó visszhangja volt és őszintén megszólva tényleg nagyon igéretesnek tűnik. A stratégiák rajongóinak kötelező darab!
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Silverjackal 2007. dec.. 16. 17:49-kor.

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Phantom Brave bemutató

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Hogy ne unattkozzon senki, ezért jó szokásomhoz híven újabb SRPG-t mutatok be nektek. Ezúttal a Nippon Ichi egy korábbi munkájára esett a választásom. A címe: Phantom Brave.

Kép

A történet egy 13 éves kislány, Marona körül forog, aki képes látni a szellemeket és beszélni is velük. A falujában ezért kiközösítik őt, nagyon sokan rossz szemmel néznek rá. Egyvalaki foglalkozik csak vele, egy Ash nevű szellem, aki a szüleinél dolgozott a faluban, amíg élt, most viszont ő védelmezi és segíti Maronát. A játék során kettejük kalandjait élhetjük át több, mint 20 fejezeten keresztül. Egyébként a történet maga sokkal komolyabbra sikeredett, mint a Nippon Ichi eddigi játékaiban. Tanujai lehetünk annak, hogy többek között barátok halnak meg, álmok törnek össze és remények foszlanak szét, de a Disgaeá-kból megszokott humor azért itt is feltűnik.

Mint ahogy azt már megszokhattuk, a fejezetek nem szűkölködnek a nagy stratégiai érzéket megkívánó térképekben. Minden mozdulatunkat alaposan meg kell terveznünk a játék során, főleg, ha nálunk erősebb ellenféllel kerülünk szembe, ugyanis ha nem vagyunk elég körültekintőek, akkor könnyedén elhalálozhat a csapatunk. Na, igen, ha már csapatnál tartunk, ugyebár eddig erről még nem volt szó. A történet szerint ugyanis van egy emberünk, meg egy szellemünk eddig. Ez szép is és jó is, de ebből hogy lesz SRPG, ha csak egy-két karakterrel küzdhetünk egyszerre?

Nos, a válasz az, hogy mivel Marona kapcsolatban áll a szellemvilággal, ezért képes megidézni néhány szellemet. A szellemek természetesen mind különféle karakterosztályba tartoznak és rajtunk áll, hogy a megfelelő helyzetben a megfelelő szellemeket hívjuk segítségül. Azonban, itt közrejátszik még egy apróság. A szellemeket nem lehet csak úgy megidézni a semmiből, az idézéshez fel kell használni valamilyen tereptárgyat. Ez lehet egy fa, egy virág, vagy kő, de alaposan meg kell fontolnunk ezt is, hiszen a más-más tárgyak más és más bónuszt adnak a szellemeinknek. A harc innentől természetesen ugyanúgy folyik le, mint ahogy azt már megszokhattuk. Most is a harcrendszer a játék egyik legnagyobb erőssége, a számtalan támadás közül biztosan mindenki megtalálja azokat, amikre épp szüksége van.

Miután átvergődtük magunkat a játék főtérképein még belevethetjük magunkat pár bónusztérképbe is, melyek közül néhány azonnal letehető a főtérképek kivégzése után, de akad bőven, ami már túl nagy falat lesz, amíg feljebb nem fejlesztjük a hőseinket. Fejleszteni pedig mindig lesz hova (9999-en van a szintlimit -WoW-osok a tizedéért is nyáluk csorgatnák :D -) és az erős szörnyek mindig megadják az okot is.

Mindent összevetve végülis egy kihívásokkal teli, érdekes és izgalmas játékot kaptunk a Nippon Ichi-től, mindenképp érdemes kipróbálni, ha a Disgaea tetszett, akkor ez sem fog csalódást okozni. Mai szemmel egyedül a grafika hagy némi kívánni valót maga után, de annyira nem vészes a helyzet. A játék 2005. február 4-edikén jelent meg Európában.

Előzetesért errefelé tessék rángatni a rágcsálót!!! :D Katt ide...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Silverjackal 2007. dec.. 16. 17:49-kor.

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Makai Kingdom bemutató

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Újabb SRPG kerül terítékre, méghozzá nem más, mint a Makai saga egyik darabja (ez tartalmazza a Disgaeákat és a La Pucelle: Tactics című játékot, amire majd később egy másik bemutató során kitérek). Na lássuk akkor, hogy ezúttal mit tartogat számunkra a Makai Kingdom!

Kép

A Nippon Ichi a Makai Kingdommal nem az átlagjátékosokat célozta meg, hanem a vérbeli SRPG fanoknak szeretett volna egy élvezhető játékkal előállni. Ez pedig most sikerült is, szóval, ha még nem játszottál volna SRPG-kkel, akkor nem ezen a játékon kellene kezdeni. Na, de aki már elég ismeretséget szerzet a Nippon Ichi előző játékaival, az minden bizonnyal venni fogja az akadályokat. A készítők igyekeztek kitenni magukért és az első Disgaea humorát ötvözték a Phantom Brave összetettségével. Az eredmény pedig egy kihívásokkal teli és élvezetes játék lett.

A játék főszereplője Zetta, a Netherworld egyik Overlordja (ugyebár Disgaeákból mindenkinek ismerősök az Overlordok és a Netherworld - az Overlordok uralkodnak a Netherworld és annak démonai felett). Egy fiatal Overlord épp azon van, hogy felkutasson egy ősi könyvet, a Sacred Tome-t és elpusztítsa Zetta világát, ezért Zetta is igyekszik előkaparni valahonnan a könyvet, még mielőtt Pram tenné rá a kezét. Végül Zettának sikerül megkaparintania a könyvet és hogy biztos legyen afelőll, hogy ezekután senki se használja fel azt ellene megpróbálja megsemmisíteni azt, azonban Zetta elfeledkezik valamiről. Ugyanis, ha elpusztítja a könyvet, akkor a könyvvel együtt az egész dimenziója is pusztul. Zetta az utolsó pillanatokban döbben rá erre és kétségbeesetten oltja bele a lelkét a könyvbe, hogy visszakapja a királyságát és újra ő legyen minden lény egyedüli ura. Zetta vándorlása során számtlan vicces lénnyel találkozik majd, az egyik ezek közül példának Dark Lord Valvoga, aki három különböző szuprerős lény kombinációja és büszkén vallja, hogy a játék készítői már számtalan játék Final Boss-ának is felbérelték. Az ő és a hozzá hasonló humoros karakterek beszólásait a remek szinkron teszi teljes értékűvé, már csak a poénokért is megéri egyszer leülni a játék elé.

A Makai Kingdomban sok elem visszaköszön a Disgaeából és a Phantom Brave-ből. A végeredmény végsősoron közelebb áll a tradícionális SRPG-khez, mint a Nippon Ichi múltbéli munkásságaihoz, így azok is megpróbálkozhatnak vele, akik eddig kicsit zárkózottabbak voltak a Disgaea felé és inkább a Final Fantasy Tactics játékmenetét részesítették előnyben. Ez azt jelenti, hogy a játékmenet egyszerűsödött, mostmár nem kell a tárgyak szintezésével foglalkozni és a Phantom Brave fázis alapú csatáit is a megszokott klasszikus körökre osztott rendszerre cserélték vissza, a karakterek szintezése sem annyira életbevágó, mint eddig, itt csupán a különböző pályákon alkalmazandó stratégiákra kell rájönnünk és csak addig fejleszteni a hőseinket, hogy egy random dungeont ki tudjanak pucolni. Ezek az egyszerűsítések azért nem jelentik azt, hogy a játékmenet veszített volna a mélységéből, sőt ez alkalommal egy sokkal aggresszívabb mesterséges intelligencia rendszer gondoskodik a nehéz pillanatokról. A játék szinte kényszerít arra, hogy ezúttal minden tudásunk bevessük ellene. A legkisebb apróságon is megcsúszhatunk. Már a karakterek elhelyezését is alaposan meg kell fontolnunk, mert ha nem megfelelő, akkor elég kellemetlen, ha már rögtön az első körökben leszednek valakit távolról. Legalább ekkora figyelmet kell fordítanunk az invite-os ellenfelekre is, ugyanis ők erősítést hívhatnak, ha szorul a hurok.

Mivel a tárgyak már nem szintezhetőek a játékban, ezért sajna búcsút kell mondanunk a Disgaeából megismert Item World random dungeonjainak, ami azért is okozhat egyeseknek fejfájást, mivel ez volt az egyik legjobb módja idáig a csapatunk fejlesztésének. A random dungeonokról azért nem kell teljesen lemondani, hiszen a legyőzött ellenfelek után mana pontokat kapunk, amik segítségével elérhetünk random dungeonokat, de ezek miután átküzdöttük magunkat rajtuk el is tünnek. Főleg emiatt nehéz olyan überkatonákat nevelni a karaktereinkből, akik 20,000-es sebzéssekkel dolgoznak ütésenként. Nem lehetetlen ilyen szintre felfejleszteni a karaktereinket, de sokkal több időnkbe kerül majd, mint eddig.

A játékban újdonság, hogy ezúttal járműveket is használhatunk a harcban. Szintén érdekes újítás még az épületek szerepeltetése. Ezek segítségével különböző bónuszokhoz juthatunk és az eredetileg nyolc karakteres limitet is kitolhatjuk a harcmezőkön. Az ellenfél is használhat egyébként épületeket és érdemes oda is figyelni rájuk, hiszen, ha elpusztítasz egy gyárat, akkor azzal együtt elpusztul minden más is, ami onnan származik. Ha sikerül a gyár elpusztítására egy működő tervet kieszelnünk, azzal jelentősen megkönnyíthetjük a nehéz pályákat.

A Makai Kingdom sok király eleme mellett azért itt is van néhány apróbb probléma. Ilyen például a harctereken a háló hiánya, ami már a Phantom Brave-ben gondokat jelentett néha. A háló nélkül a környezet szebben néz ki, viszont megvan az a hátránya, hogy így nehézkessé vált a távolsági karakterek pontos elhelyezése. Ezek egyébként tényleg csak apróságok, amik eleinte még nem annyira zavaróak, de 20-30 óra játék után már kevésbé ilyen elnéző velük az ember, mikor újra és újra beléjük botlik.

Mindent összevetve a Makai Kingdom az SRPG-k rajongóinak kötelező darab rengeteg humorral, még több harccal, kihívással, fejlesztett AI rendszerrel és eredeti történettel, ami egy már ismerős világban játszódik. A játék Japánban Phantom Kingdom néven jelent meg 2005 március 17-edikén, Európában 2005 október 25-ödikén jelent meg Makai Kingdom címmel.

A játék egyik japán előzetese... katt ide...

A játék egyik csatája, csak az elején lévő párbeszéd miatt raktam be, jó példa a játék humorára... katt ide...
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Silverjackal 2007. dec.. 16. 17:47-kor.

Avatar
Emtrexx
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4184
Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 6:05
Tartózkodási hely: Notre Dame tornya
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Emtrexx »

Wow, mennyi jónak tűnő játék :o
Nem akarok tippelni hogy ezek közül hány kapható itthon bolti forgalomban :(

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Sajnos itthon bolti forgalomban nem hinném, hogy rájuk lehet lelni, ha hozzájuk szeretnétek jutni, akkor talán inkább az eBay-en, vagy az Amazonon kellene keresgélni, hátha akad néhány pal verzió is fennt.

Esetleg, ha chippelt PS2-őd van, akkor nyílt torrenttrackereken is szét lehet nézni. (Megvallom őszintén, hogy nekem is így van meg a Disgaea 2, de szegény magyar ember mit tegyen a semmi közepén, ha ilyen szuper game-ekkel van körülvéve, csak sajna itthon nem forgalmazza őket senki... Egyébként pedig a lefele irányú, magáncélú másolás keretében végzett letöltés az legális függetlenül a forrás legalitásától...)

Avatar
Axel
Megszállott FF-es
Megszállott FF-es
Hozzászólások: 1634
Csatlakozott: 2006. aug.. 11. 12:12
Tartózkodási hely: Salgótarján

Hozzászólás Szerző: Axel »

Jól néznek ki nagyon ezek a játékok. Nem olvastam végig és lenne is egy kérdésem: Mit is jelent ez a SPRG :?:
E pillanatban a googlben utánna is néztem az SRPGnek. A linkek nem voltak valmi meggyőző ek ezért a képeket megnéztem és erre találtam: link
Ez a borító tetszik. Szerintem egy borító mindent elmond egy játékról (ez nem mindíg igaz :hehe: ) Jó lenne tényleg kipróbálni az ilyen játékokat. Minden RPG érdekel :!: :D :D :D

Avatar
olf
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 2315
Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: olf »

Szerintem Stratégia-RPG.

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Axel, az SRPG a strategy role playing game rövidítése, magyarra fordítva stratégiai szerepjátékokat jelent, azek a stratégiai játékok és a szerepjátékok jellemzőit próbálják ötvözni. PC-n végülis a Heroes-ok állnak ehhez a legközelebb. Konzolokon azonban a szerepjátékok is más irányba fejlődtek, mint PC-n (ugyebár PC-n inkább a real-time hack 'n' slash-ek felkapottak, míg konzolokon ez inkáb a körökre osztott harcrendszer felé ment el, bár mindenhol voltak azért olyan próbálkozások, amik eltértek ezektől, de a nagy többség hasonló tematikán alapult). A lényeg, hogy a japánok egy része újabb kihívásokra vágyott, mert az akkori szerepjátékokat nem találták elég nehéznek. Gondoljunk csak a Final Fantasy X-re, vagy az X-2-re. Jó játék mind a kettő, sztori a helyén, kidolgozott karakterekhez is mehet pipa, viszont a harcok elég könnyűekre sikeredtek (az X a legkönnyebb rész szerintem az egész sorozatból, főleg, hogyha egy régebbi résszel hasonlítjuk össze, Snes-en nem hinném, hogy van olyan ember, aki csuklóból pörgette ki az FFIV-et). Szóval ezen az alkalmon kaptak a játékfejlesztők és próbáltak visszaásni egy kicsit a gyökerekhez, valamint az egészet még nehezebbé tenni azzal, hogy stratégiai elemeket is visznek a játékba. Az SRPG-k fejlesztésében a Nippon Ichi Software áll élen. A hírnevüket a Disgaea első részével alapozták meg, ami Japánban óriási siker lett, de Amerikában is szép számmal adtak el belőle. A Nippon Ichi-nél megpróbálták a játékokat humorral és eredeti történetekkel feldobni, ami nagyon bejött. A legutóbbi munkájuk, a Soul Nomad and the World Eaters is tükrözi ezt, fentebb van egy bemutatóféle a pár napja megjelent amerikai verzióról.

Ja, egyébként sorry, hogy ilyen sokat írok, de végülis szerintem ez mind hozzátartozik a témához. A lényeg végülis az, hogy a Nippon Ichi Software ért el nagyobb eredményeket a stílusban. A boritó, amit Axel belinkelt szintén egy Nippon Ichi által fejlesztett játék amerikai verziójáé. A Nippon Ichi Software Japánban és Amerikában saját maga adja ki a játékait, Európában a Koei Ltd.-n keresztül. A Disgaea egyébként annyira sikeres volt, hogy készítettek egy anime-ot is az első rész alapján.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Silverjackal írta: nem hinném, hogy van olyan ember, aki csuklóból pörgette ki az FFIV-et).
Háááát csak én.... :D (de csak mert akkor már megvolt az 1,2,3,5,6,8 így az volt az egyik utolsó! XD )
Bocs az offért!

Amúgy nem sok közöm van az SRPG játékokhoz,l csak a Final Tactics-ot és a Tactics Advance-et ismerem. Mindkettőnek nagyon jó története van, de talán érthető módon, mégsem fér bele annyi mint egy "valódi" (bocs a kifejezésért) RPG-be. A Disgaea és társainál is így van, vagy több sztorit, aktív történést sikerült belepaszírozni?

Avatar
Axel
Megszállott FF-es
Megszállott FF-es
Hozzászólások: 1634
Csatlakozott: 2006. aug.. 11. 12:12
Tartózkodási hely: Salgótarján

Hozzászólás Szerző: Axel »

Silverjackal köszi a felvilágosítást.

Visszatérve a 4. részhez. SNES-en tényleg nem annyira könnyű bár én előtt GBA-n végigvittem vagy 2x. Végülis a 4. rész a kedvencem. Nekem csak az a rész volt szivatós mikor a többi kari legjobb fegyvereit kellett beszerezni egy barlangba. Ezen a helyen egyszer-kétszer meghaltam, pedig úgy gondoltam, hogy jó erőben volt a csapatom. Egy-kettő SRPG-vel jól elszórakoznék. :D :D :D

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Nahh.... Utána jártam az összes itt felsorolt gaménak alaposan és nagyon tetszik mindegyik! Főleg a Soul Nomad lessz jó, nagyon várom! (bár lehet hogy már van, de én sehol nem találtam.... :? :roll: )
Főleg a Phantom Brave, a Makai Kingdom és a Grim Grimoire fogott meg, legutóbbi nagyon érdekesnek ígérkezik! Asszem orv módon, bár legálisan XD neki is állok töltögetni.... :ördög: (persze csak hurkát....) Hi...hi

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Mahdi, Soul Nomad-ból sajna még nincs pal verzió, de reméljük, hogy mihamarabb kapunk majd egyet. Grim Grimmoire pal verziója szeptember 27-edikén érkezik az amerikaihoz képest három hónapos késéssel. Remélem, hogy esetleg karácsony környékére a Soul Nomad and the World Eaters-ből is készítenek egy pal verziót nekünk. Egyébként én is a Soul Nomad-ért vagyok oda a leginkább ezek közül, nagyon jól néz ki szerintem és rengeteg egyedi ötlet van benne, majd belehalok, hogy még sajna nincs pal verzió, de azért valahogy átvészelem a dolgot.

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

La Pucelle: Tactics bemutató

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

A Nippon Ichi a Disgaea első részének kiadásával hatalmas sikerekett ért el, teljesen váratlanul. Senki sem számított rá, hogy milyen nagy eladásokat produkált és még kevésbé arra, hogy mennyi rajongója lesz. A Disgaea: Hour of Darkness kiadását néhány hónappal követte a Phantom Brave, ami picit újabb vizeket próbálgatott, de megtartotta a Disgaea alapjait. A következő lépés pedig a La Pucelle: Tactics a Nippon Ichi-től (bár itt egy kicsit gondban vagyok, hiszen a játék Japánban a Disgaea előtt jelent meg viszont az USA-ban és nálunk csak a Disgaea kiadása után egy évvel ért el). Lássuk is, hogy ettől mire is számíthatunk!

Kép

A La Pucelle története a Disgaea: Hour of Darkness eseményei előtt játszódik. Míg a Disgaea egy démon herceg történetét mesélte el, aki azért küzd, hogy elfoglalhassa az őt megillető helyét, addig a La Pucelle-ben a másik oldalról szemlélhetjük az eseményeket. A La Pucelle végső soron egy az egyház által létrehozott különleges csapat. A tagjaiknak az a feladata, hogy a sötétség erőivel harcoljanak és megtisztítsák a földet a gonosztól. Ez elsőre elég klisé szerűen hangzik, valljuk meg őszintén, eddig nem a legeredetibb, de mint ahogy azt megszokhattuk, a helyzet most sem ennyire egyszerű. Nem akarok a történetből sokat lelőni, de annyit elárulok, hogy a Disgaeánál sokkal sötétebb hangulatú. Ezt az elején az ember még csak nem is sejti, főleg Prier (a Disgaea fanok biztos megismerik majd), a bátyja Culotte és a tanáruk Alouette aranyos kis bevezetője után, de ahogy haladunk majd előre a játék történetében, a dolgok egyre inkább kicsúsznak a kezeinkből. Azért annyira nem kell megijedni, a humor megmaradt, szóval a néhol elég drámai részek mellett bőven lesznek majd a már Nippon Ichi-től megszokott poénokból is.

A játékmenet legígéretesebb része most is a szinte hihetetlenül sok támadás és varázslat. A karakterfejlesztés a Disgaeából már ismerős lehet, úgyhogy erre inkább nem térnék ki túlságosan. Jó pont a játék számára, hogy a Nippon Ichi fejlesztőinek sikerült jobban kiegyensúlyozni a tamádásokat és a védekezéseket, mint az előző játékaiban, bár ezekben sem volt eddig erre panasz, de így kevesebb időt kell ezúttal töltenünk a karaktereink szintezésével. A Disgaeában a pályákon lévő szörnyeket is felvehettük a csapatunkba. A La Pucelle: Tactics-ban is lehetőség van erre, ehhez a szörnyet meg kell tísztítani, mielőtt megöljük (erre egy kört fel kell áldoznunk, bár ez a rendszer így is egysszerűbb, mint a Disgaea 1. részében, ahol a "spawning pit"-be kellett dobni a kiválasztott szörnyet).
Ahogy a Disgaeában, úgy itt is megtalálhatóak a különféle kombók és ellentámadások. Egyetlen apróság viszont zavart ezekkel kapcsolatban, hogy ezeket sose vétik el a karaktereink, mert a játék rendszere egyszerűen nem engedi. Ez azért nem nagy probléma, de egy kicsit furcsának tűnhet azoknak, akik már sok hasonló játékkal játszottak.
A csaták során, a harctéren felbukkannak az úgynevezett Dark Portal-ok, amik lényegében hasonló szerepet töltenek be, mint a Disgaeában megismert Geo Panelek azzal a kis különbséggel, hogy a Dark Portalok némelyike folyamatosan ontja magából az ellenfeleket, így nem árt néha igyekezni, hogy ezeket leszedjük, különben nagy bajban leszünk.
Bár meglátszik a játékon, hogy a a Disgaea: Hour of Darkness előtt fejlesztették, hiszen hosszúságban és néhány apróságban elmarad a nagy elődtől, vagy folytatástól. (Fene, miért kell ilyen nehéz helyzetbe hozni engem? Miért nem lehet kiadni egyszerre mindenhol? Vagy legalább csak minimális késéssel? Na mindegy, ilyen a konzolos piac, jó cuccok elősször Japánban kezdik...) Azért ez nem jelenti azt, hogy a játékmenet ne lenne eléggé kidolgozott, sőt, a kereskedelmi rendszer például egy egész kis minijátéknak is tekinthető, emellett az elfogott szörnyek fejlesztheőek, hogy minél értékesebb cuccokat szerezzenek nekünk a csatákban, illetve aki a nagyon fejlett játékosok akár a bossokat is befoghatják a csapatba, bónusz helyekre juthatnak és még rengeteg befejezés is vár rájuk.

Összességében a La Pucelle: Tactics egy nagyon jó és kidolgozott játék az SRPG-k kedvelőinek. A játék maga kevésbé aggresszív, mint a Disgaea, valamivel taktikusabb gondolkodásmódot igényel, kicsit rövidebb is, viszont a története sokkal sötétebb hangulatúra sikeredett, habár ez az elején még nem igazán észrevehető. Csak ajánlani tudom a játékot mindenkinek, akik a Disgaea után most inkább a jók oldalán írtanák a démonokat! A játék pal változata 2005 áprilisában jelent meg.

A játék trailere, sajna elég rövid... katt ide...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Silverjackal 2007. dec.. 16. 17:48-kor.

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Helló újra mindenkinek!

Sajna az elmúlt időben nem jutott időm a fórumra. Ennek oka a magánéletemben és a suliban keresendő. Hát, igen, elég rendesen be voltunk havazva és a szalagtűző még mindig előttem áll, valamint majd még egy nyelvvizsga is. Igazán sorry, amiért nem néztem fel eddig, de hamarosan jön ide is egy kis vérfrissítés.

Úgy döntöttem, hogy ezek után nem csak az SRPG-ket, hanem egyéb olyan PS2-es játékok ismertetőit is leírom, amikről úgy gondolom, hogy említésre méltók (persze azért a legtöbb RPG, SRPG, kaland, illetve néha akció, vagy ügyességi címekből kerül majd ki, igyekszem majd olyan játékokat összekaparni, amelyek hangulatukban az eddigiektől nem állnak túlságosan messze és valamiért megragadó a játékmenetük...)

Kezdőlépésként kijavítgattam a képlinkeket, sajna az első kommentben a Disgaea 2 borítójával nem volt egyszerű dolgom, mert az a témaindító komment, de itt van, ahogy ki kellene néznie:

Kép

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Odin Sphere bemutató

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Régebben három játék után csorgattam a nyálamat, ezek pedig a Soul Nomad and the World Eaters, Grim Grimoire és az Odin Sphere voltak. A három közül a Grim Grimoire elég rövid időn belül kapott európai megjelenést is (egy hónappal az amerikai verzió befutása után kaparinthattuk meg), azonban a Soul Nomad és az Odin Sphere makacsul tartózkodott az öreg kontinenstől. Most végre itt is kezd töredezni a jég és bár a Soul Nomadra még ragaszkodik az NTSC-s régiókhoz az Odin Sphere neve mellé felkerült egy 2008 első negyedéve felirat. Na, akkor lássuk is, hogy a karácsonyi ajándéközön és a hatalmas szilveszteri bulik (na, meg nem utolsó sorban az azt követő nehéz újévi ébredés) után mivel is fogunk majd szórakozni 2008 elején!

Kép

Az Odin Sphere történetét öt különböző szereplőn keresztül ismerhetjük majd meg. Ők mind a játék világát, Eriont benépesítő öt nép királyi családjainak leszármazottai. Az öt leszármazott útja az események során majd keresztezni fogják egymáséit és az Erionban uralkodó állapotoknak köszönhetően nem mindig a legbarátságosabban fogják fogadni egymást. A leszármazottak közös ismertetőjegye egyébként, hogy mind rendelkeznek egy nagy kristályt (Psypher kristály) tartalmazó fegyverrel, melyek képesek elszívni az élőlények halálakor hátramaradó Phozonoknak nevezett energiát...

Történetünk kezdetén Odin, Ragnanival uralkodója megpróbálja lerohanni Ringford erdős birodalmát. Odin egy Cristallization Cauldronnak nevezett tárgyat keres, amelynek segítségével korlátlan mennyiségben tudna előállítani Psypher kristályokat. Harcmező gyanánt a Ragnanival és Ringford között húzódó kietlen pusztaság szolgál. Réges-régen ez a terület adott otthont Valentine népének, azonban egy rejtélyes járvány mindent megváltoztatott. Az emberek Pookáknak nevezett nyúlszerű teremtményekké változtak és a táj lassan elhalt. A konfliktusban próbál semleges maradni Titania egy város egy beteg, öreg király irányítása alatt és Volkenon, melyet Onyx irányít. A háttérben pedig még megtalálható a Three Wise Men (A három bölcs), amely néhány varázslót takar és Odette királynő, aki tulvilági otthonát, Endelphiát védelmezi...

Az Odin Sphere egyik legszembetűnőbb eleme a grafika. A játék előzetes képeitől nekem leesett az álam és úgy kellett összekapargatni az alsó állkapcsomat utánna a padlóról. Olyan szépen néztek ki a screenshotok, mintha csak egy koncept artot nézegetett volna az ember. Sajnos van egy hátránya a dolognak, mégpedig az, hogy az animációk nem olyan jól kidolgozottak, mint azt más játékokban megszokhattuk, de ez az apróság őszintén szólva szerintem megbocsátható, főleg, mivelhogy utána az is szembeötlik majd, hogy még olyan apróságok is meglepően ötletesen vannak animálva, mint amikor a karakterünk épp megeszik egy almát. A játékot már csak a grafikája miatt is ajánlom majd kipróbálásra, hiszen nem sok hozzá hasonló hangulatvilággal rendelkező termék van a piacon. Megdöbbentő néha, hogy a kézzel rajzolt karakterek mennyire szépen ki vannak dolgozva.

Az Odin Sphere műfaja akció-szerepjáték. Ez a meghatározás mára már egészen tág fogalommá változott és szinte sose tudni, hogy mit fog kapni egy ilyen játéktól az ember. Nos, az Odin Sphere igyekszik az akció és a szerepjátékok rajongóinak is kellemes időtöltést nyújtani. A játékmenetben bár főleg az akcióelemek fognak dominálni, de a történet stílusa, a rengeteg tárgy és a karakterfejlődés mind a szerepjátékokat idézi. Tudom, ezek eddig nem nyomnak túlságosan sokat a latba és az akció felé billent a mérleg, de hamarosan a szerepjáték rajongók szemei is megcsillanhatnak, hiszen az egyik legérdekesebb elemet kihagytam, ez pedig az alkímia-rendszer. Rengetegféle ital szerepel a játékban az élet- és energiatöltőkön kívül különféle mágikus hatású löttyök, melyeket mind különböző receptek szerint kevergethetünk még erősebb, vagy teljesen eltérő hatást előidézve. Ezen kívül tudunk majd növényeket ültetni, melyek különféle gyümölcsekkel szolgálnak majd és lehetőségünk adódik majd főzni is, mellyel szintén hasznos ételeket készíthetünk magunknak különféle hatásokkal...

Érdemes lesz az Odin Spheret végigvinni mind az öt karakterrel, hiszen így kapunk majd teljes képet a történetről. Én már alig várom az európai megjelenést, remélem ezután a bemutató után ti is így vagytok vele...

Eredeti japán nyelvű előzetesért katt ide...

Akik inkább angolban hallgatnák, azok számára az amerikai verzióé erre található...

Itt a konkurencia egyik videóelőzetese található. Hát, lehet így is bemutatni egy játékot. Katt erre a Gametraileres bemutatóért... :)

Silverjackal
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2007. máj.. 18. 21:29
Tartózkodási hely: Ahol épp kedvem tartja...

Hozzászólás Szerző: Silverjackal »

Az utóbbi időt tesztelgetéssel töltöttem (érts.: amikor épp nem akadt jobb elfoglaltságom PS2-es gameket nyomattam és szemmel tartottam a piaci eseményeket 8) ).

Elősször is az már most érezhető, hogy a PS2-re eléggé megcsapantak a játékkiadások. Ergo ne várjunk túl sokat az elkövetkezendőktől, de a január 28-adikai dátumra érdemes odafigyelni, ugyanis az Odin Sphere mellett a Shin Megami Tensei Persona 3 is végre elérhető lesz PAL változatban. Aki ismeri a Shin Megami Tensei sorozatot és a Persona utótaggal ellátott spin off sorozat egy-két darabjához is volt már szerencséje, az már valszeg tudja, hogy körülbelül mire számíthat, aki viszont nem, azoknak pedig még talán nem túl késő bepillantani egy-két régebbi részbe. Érdemes lesz odafigyelni a játékra, a kritikák nagyon elismerőek voltak róla világszerte és az előző részek sem szűkölködtek olyan elemekben, amik kicsit kiemelték őket az átlagjátékok közül. Sajnos azonban a sorozat eddig elég nagy balszerencsével küszködött, hiszen nem olyan ismert Japánon kívül, mint a Final Fantasy-k, viszont volt szerencsém a Nocturne című részéhez (nálunk, Európában Lucifer's Call alcímmel futott) és felejthetetlen élmény. Nem is várok kevesebbet a Persona 3-tól, bár talán így már kicsit magasra teszem a lécet, de majd meglátjuk. Ha minden rendben megy, akkor hamarosan már a kezeinkben lehet a lemez és kiderül, hogy rászolgált-e a kritikusok elismerésére.

Időközben befutott néhány fekete felhő is, hogy ne érezzük annyira jól magunkat az Odin Sphere és a Persona 3 megjelenésétől. Az első rossz hír, hogy a Destroy All Humans következő része mégsem fog megjelenni PS2-re, szóval a nagydumás kis idegen sajna itt már nem fogja irtani a hippiket. A másik hír, ami jobban kapcsolódik a témához, hogy az Atlus Wii-re és PS2-re tervezett szürreális RPG-je a Baroque megjelenése újból eltolódott egy hónappal, így az amerikai verzió 2008 március 18-ra várható és európai megjelenés még mindig nincs a láthatáron sajna.

Most jött a hír, hogy nem csak a Baroque fog csúszni, hanem a Persona 3 is. :( Úgy tűnik, hogy erre is várni kell egy kicsit. A játék egy hónapot kapott pluszba, így február 29-re tették át a megjelenést.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Kipörgettem a Grim Grimoire-t, és - bár nagyon ritkán vontatott volt - a története, a rendszere és a szereplők miatt azt kell mondjam, a műfaj kedvelőinek (én mostanában lettem csak az) kihagyhatatlan! Igazi strat, igazi JRPG-ket megszégyenítően csavaros történettel. /Advocat rulez! :D /

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Nyahhhh....
Tegnap este volt szerencsém elkezdeni a Soul Nomad and the World Eaters-t! (meg ne kérdezzétek hogyan... :aljas: ) Még nem tudok róla sok mindent mondani, de az biztos, hogy aki belekezd, nem tudja abbahagyni... :D (erre hajnali 5-kor jöttem rá... :roll: ) Majd írok róla egy részletesebb beszámolót, mert megéri! :wink:

(csak most olyan jól esik felvágni vele.... :juppi: )

Avatar
Axel
Megszállott FF-es
Megszállott FF-es
Hozzászólások: 1634
Csatlakozott: 2006. aug.. 11. 12:12
Tartózkodási hely: Salgótarján

Hozzászólás Szerző: Axel »

Európában megjelent az Odin Sphere :!: Überultrazsírkirály ez a gém :!: Lesem a Takeshi's Castle az RTL II-n és látom a reklámját :!: Azt hittem ott kiugrok az ablakon :!: Ez egy ultra zsír játék :!:
Remélem nem kell tovább ecsetelnem... Kár, hogy még a linkről nem néztem meg amit még a leíráshoz tettek :x
Na mindegy... Király gém és meg fogom szerezni :!:

Bocsánat a heves kijelentéseimért... :oops: :oops: :oops:

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Grim Grimoire
- A mi kis Japán Harry Potterünk! :D Igen, ezt nem csak viccből írtam, hisz a Grim Grimoire alapötlete és egy-két karakteré kísértetiesen hasonlít a kis villámsebhelyes "nyugati" hőstörténetben látottakhoz. Ezt azonban nem róhatjuk fel neki, hisz baromi jól csinálja, és a történet már nem csak hogy nem hasonlít Harry történetére, de megkockáztatom, hogy jobb is. (legalább is jobb regényt lehetne írni belőle. ;) ) Animékhez hasonlóan a történet csavaros, (nagyon sok csavarral, tekerővel, és kifordítóval spékelték meg) izgalmas, mozgalmas és meglepő, tehát nem fogunk belehalni az unalomba. A játékmenet teljesen formabontó és nem mellesleg pörgős, a mellett, hogy real time stratégia.
Nos akkor pillantsunk bele a már lassan megszokott +,- os értékelésbe. :D
Kép

- Pozitívumok -
1- kivitelezés.
A grafika mind az animációkban, mind a játék közben, a jól megszokott "alap" mangás/animés kivitelezés, az állóképeknél is megspékelve egy kis pislogás és lélegzés effektel. ;)
A rajz maga nagyon szép, amit már az előzetes képekből is jól lehetett látni, de 3D-s megvalósításra ne várjon senki, hisz maga a játéktér is 2D-ben pompázik! Azonban ne ijedjen meg senki, egy jó ötlettel át is hidalták ezt a problémát, hisz mivel a Grim Grimoire egy hatalmas mágustoronyban játszódik, mi vízszintesen és függőlegesen is terjeszkedhetünk a toronyban.
A szinkronok is jók, a zene pedig nagyon passzal a hangulathoz, úgyhogy én ide fel is írnék egy nagy piros pontot.
Kép
Kép

2- történetvitel.
A történet szerint Lillet Blan, a főszereplőnk új diákként érkezik a toronyba, hogy Gammeldore professzor a szárnyai alá vegye, és nagy varázslót faragjon belőle. Na de nem ilyen egyszerű a történet, hisz lesznek itt démonok, árulás, pusztulás, időparadoxon és minden más is, ami egy izgalmas animébe vagy egy átlagos Star Trek epizódba kell.

3- Karakterek.
A karakterek jellemkidolgozására mindíg is nagyon érzékeny voltam. A Grim Grimoire esetében azonban nem hogy nem kellett csalódnom, de sok esetben a padlóról kellett felkaparnom az állam, mikor ki-ki derült egy-egy részlet a karakterekről. Taps és gartula. :mrgreen:
Kép

4- Advocat.
Advocat az "ördög ügyvédje" mint karakter magában egy hatalmas plusz nálam, ehhez jön még az őrületesen jó szinkronja, és a háttértörténete.

5- Rúnák és Grimoárok.
Létezik fejlődés a játékban, méghozzá minél több varázskönyv, Grimoár használatának megtanulása álltal. A könyvek különböző típusú rúnákat hoznak magukkal (ezek az épületek ha úgy tetszik) amik persze újabb és újabb egységeket, fejlesztéseket, képességeket jelentenek. Nagyon jó ötlet, hogy kombinálni lehet a különböző típusú varázslatokat, pl. Alkímiát Nekromanciával stb...
Kép

6- Összhatás.
A játék nagy előnye, hogy nagyon egységes hangulata van, így a játékos egy pillanatra sem zökken ki a Grim álltal keltett varázsvilágból. A játék folyós és folyamatos, nincsenek nagy töltések, nem vágja félbe a történetet semmi játéktechnikai dolog. Összességében a játék nem rövid, de nem is hosszú, ha az embernek nincs túl sok ideje, akkor sem kelle egy év, hogy végigpofozza a játékot, főként hogy nehézségi fokozatok is vannak benne, de ha valakinek nem volt elég a sztori, számtalan mellék vagy bónuszküldetés közül választhat. Összességében egyszerűen nagyon össze van rakva a game, még Nippon Ichi szemmel nézve is. :wink:



Negatívumok (sajnos-sajnos vannak...)

1- Lineáris játékmenet.
Mint azt korábban írtam, a játék nagyon folytonos, csak sajnos ezzel párhuzamban lineáris is. A történetmenetben nincs lehetőségünk változtatásra, választásra, csak a pályákon, amikor ugye dönteni kell, melyik rúnát hova, melyik egység mit csináljon stb...
Nagyot dobott volna a játékon, ha az átvezetőknél is lehet döntéseket hozni, esetleg magunktól mászkálhattunk volna a toronyban.

2- Átvezetők, vagy azok hiánya.
Átvezetők ugyanis nincsenek, vagyis csak afféle félig állóképes beszélgetős (ám nagyon szép) animok vannak, azokból viszont rengeteg. Jó is ez így, de legalább a nagyobb eseményeknél lehettek volna játék közben tényleg leanimált animok is...

3- Unalom (! vagy ?)
Hát igen, ez már játékostól függ, de a küldetések néhol egyhangúak lehetnek és mivel a játék két dologból átt: Küldetés- anim - küldetés - anim -küldetés - anim...
lehet, hogy van aki ezt korán megunja. Összességében én nem mondanám unalmas játéknak, sőt, a történet igen is érdekfeszítő, de azt nem tagadnám, hogy a helyszín változatlansága miatt egyhangú lehet.

- Végszóként csak azt tudom mondani, hogy aki szereti a strat játékokat, és telik rá, szerezze be nyugodt szívvel, mert egy sajátos hangulatvilággal és PS2 szintéren még sajátosabb játékmenettel fog gazdagodni.
Sok sikert hozzá! ;)
Kép

Elérhetőségek:
honlap:
http://www.nisamerica.com/games/grimgrimoire/
NIS
http://www.nisamerica.com/

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Odin Sphere izmos, és könyörtelen tesztelés alatt! :wink:
...addig is újra és újra:
ang.
http://www.youtube.com/watch?v=zaOwyYZe ... re=related
jap.
http://www.youtube.com/watch?v=gI-V3Uw1b3U

Kép

Kép

Kép