Re: Játékok az FF-en kívül
Elküldve: 2011. júl.. 7. 1:24
Pár hónapos, tehát aránylag friss élmény:
Tomb Raider Anniversary
Szeretitek a régi Tomb Raider játékokat? Akkor ezt messze kerüljétek el!!!!!!!!
Általánosban nagy Tomb Raider rajongó voltam, rengeteget játszottam a 2. és 3. résszel (megjegyzem, elég bénán...), egyszerűen imádtam az agyafúrt csapdákat, a hangulatot, hogy felismerhetetlen vackok után kellett végigszenvednem magam India erdőségein vagy Tibet hegyein keresztül. De ez..... Ez valami botrány. Nem szeretek játékokat szidni, de általában okot sem adok rá, mivel eleve csak olyan dolgoknak állok neki, amiknek látom valami értelmét (=tudom, hogy tetszeni fog). Ez elvileg a Tom raider 1 remakeje, na mondom, akkor biztos jó. Fenéket.
A játék egyetlen pozitívuma a csodaszép grafika, a gyönyörű helyszínek. A legszebb egyértelműen az első 1 óra helyszíne, a másik másik kedvencem pedig a Poseidon terem (vagy templom?) volt. Tényleg gyönyörű. Lara is nagyon dögös (mondom ezt női szemmel...), a mozgása is jó, bár néha furcsa szögben is el tud mozdulni egy-egy végtagja : D
És akkor a feketeleves.
3-4 órányi játék után az idegroham garantált. Mégis miért? Hát ezért:
Irányítás
Gamepaddal toltam a játékot és el sem merem képzelni, milyen kínokat kellett annak átélnie, aki sima PC billentyűzettel vágott neki. Az irányítás elcseszi az egész szórakozásunkat, ugyanis lehetetlen kombinációkat találnak ki, amelyeket mindig a legveszélyesebb helyen kell alkalmazni és amire a játék nagyon sokszor egyszerűen NEM REAGÁL.
Egy példa. Volt egy helyszín, ahol két bazi nagy kentaurral kell hadakozni. A cél, hogy elszedjük a pajzsukat, hogy azzal fordítsuk vissza a támadásukat. Ez csak úgy lehetséges, ha előbb jól felbőszítjük őket, valamelyik elkezd felénk vágtázni, erre mi dobunk egy hátra szaltót (min. 2 gom), közben célzunk (1 gomb), a megfelelő pillanatban-ami kb 1/10-ed másodpercig tart- lövünk (még 1 gomb), de aztán még félre is kell ugranunk, nehogy áttaposson rajtunk (min. 1 gomb). Ennél a résznél vagy 1 órát szórakoztam, mert semmi nem utalt rá,hogy azt a retkes pajzsot kell elvenni tőlük (vagy csak én nem figyeltem). Na és mire el is találtam a jó időzítést, az is megérne egy misét. Persze amíg az ember az egyik kentaur elől menekül, a másik simán átvágtázhat rajta, lenyilazhatja, kővé változtathatja, stb. ISTENI.
A másik ilyen helyszín a legvégén van, valami láva folydogál alattunk, a platform, amin állunk, szép lassan kimászik alólunk, közben még korlátozott ideig rendelkezésünkre álló életmentő kapaszkodóhoz is el kell jutni + föl kell mászni rajta, DE ELŐBB még vagy 2 denevérszerű nyomorékot is ki kell lőnünk, akik ugyanúgy lőnek lánk valami tüzes istennyilával, ami elől csak úgy menekülhetünk, ha tigrisbukfenceket vetünk tüzelés közben, így viszont gyakran az alattunk folydogáló lávában köthetünk ki. Mi a megoldás? 321-szer kell nekifutni ugyanannak az idegesítő résznek, hogy sikerüljön legalább 1x. Tényleg nagyon szórakoztató. Akkor miért folytattam? Mert kíváncsi voltam ennek a nyamvadék játéknak a végére - mint kiderült, rosszul jártam, mert nagyon gyenge volt.
Van még jó pár ilyen szaftos helyszín, de ezek vezettek nálam.
Kameramozgás
Ahhhahahahahaaaa. A másik játékgyilkos. Időre ugrabugrálunk a bazi magas oszlopok oldaláról ide-oda, alattunk pengék, az oszlopok tetején lejtő. Ha rámegyünk egy lejtőre, Lara csúszni kezd és megváltozik a kameranézet, aminek következtében az egész iránygomb beosztás fölcserélődik. Ami az előbb hátra volt, az most a jobbra, ami a balra, az lesz az előre és így tovább. Eredmény: Lara rossz irányba ugrik és vagy nyakát töri vagy felnyársalódik vagy jól megsérül és kezdhetjük az egészet elölről. Az is jó, mikor egy szakadéknál már 5 perce mászunk félelmetes magasságban, de a kamera idétlen mozgásának hála lezuhanunk.
Lőszer
Egy Resident evilben (legalábbis 1-2-3-ban) alap, hogy sosincs annyi muníció, amennyi kellene. De az túlélőhorror ez meg valami akció-kalandjáték. Egyszerűen pofátlanság, amikor 3 csodakentaur, 5 múmia meg 4 fekete párduc vagy mi a franc ellen (ezek mind egyszerre jönnek!) adnak fél órával előtte pár uzi tárat, ami kb. 2 párducra elég, ha nem szaltóznak ki a célkeresztből. Aztán az ember oldja meg úgy pisztollyal, hogy közben nem csinálja ki vagy a maradék párduc, vagy a múmia, vagy a kentaur.
Az egyik ilyen résznél elvileg a nagy vérengzés után kellett volna fölmászni az oszlopokon, hogy onnan eltornásszuk magunkat a nemtommilyen kapcsolóhoz. Na én itt besokalltam és amint megjelent az első macska, "fölszökkentem" a magasba és a rám küldött tűzgolyók között ugrabugráltam, kötélen himbálóztam, miközben a kentaurok és a macskák utánam kapdostak, aztán eljutottam egy kiszögellésig, ahonnan leszedtem őket egyesével (sokáig tartott). Vagy 10x futottam neki, de végül csak sikerült.
Azt már nem is sorolom a problémák közé, hogy az "ellenség" (vérszomjas macik, kerge dínók és aszottan is fürge múmiák) mesterséges intelligenciája kb. 0. Meglát, villog a szeme, feléd sprintel, ugrik, szökken, stb., de ha fölmászol fél métert, akkor csak áll és bambul, ahelyett, hogy követne. Én ezt szerettem, mert újabb dührohamtól kímélt meg. Pl, amikor a Colosseumban hirtelen megjelent 3 jól megtermett, kiéhezett hím gorilla, akik mind egyszerre akarták rávetni magukat Larára. Az nagyon nem lett volna jó. Fölmásztam kb. 3 lépcsőfokot és leszedtem őket. Uff.
ÖSSZEGZÉS:
Ha bárki kíváncsi a játékra, én inkább azt ajánlom, h youtube-on nézzen végig egy végigjátszást és csak akkor kezdjen neki saját kezűleg a játéknak, ha acélidegekkel rendelkezik. Azt, amit a régi játékokban szerettem, nem sikerült visszaadni. A helyszínek egzotikusak és rejtélyesek, de a játékélmény katasztrofális. Itt nem lehet jól becélozni egy ugrást sem, normálisan szétnézni se tudunk magunk körül. Egyszerűen elcseszték az egészet ezzel a irányítással és kameramozgással.
Tényleg nem ajánlom senkinek, csak mazochistáknak vagy acélidegekkel rendelkezőknek, mert nyomába sem ér a régi részeknek. Borzalmas.
Tomb Raider Anniversary
Szeretitek a régi Tomb Raider játékokat? Akkor ezt messze kerüljétek el!!!!!!!!
Általánosban nagy Tomb Raider rajongó voltam, rengeteget játszottam a 2. és 3. résszel (megjegyzem, elég bénán...), egyszerűen imádtam az agyafúrt csapdákat, a hangulatot, hogy felismerhetetlen vackok után kellett végigszenvednem magam India erdőségein vagy Tibet hegyein keresztül. De ez..... Ez valami botrány. Nem szeretek játékokat szidni, de általában okot sem adok rá, mivel eleve csak olyan dolgoknak állok neki, amiknek látom valami értelmét (=tudom, hogy tetszeni fog). Ez elvileg a Tom raider 1 remakeje, na mondom, akkor biztos jó. Fenéket.
A játék egyetlen pozitívuma a csodaszép grafika, a gyönyörű helyszínek. A legszebb egyértelműen az első 1 óra helyszíne, a másik másik kedvencem pedig a Poseidon terem (vagy templom?) volt. Tényleg gyönyörű. Lara is nagyon dögös (mondom ezt női szemmel...), a mozgása is jó, bár néha furcsa szögben is el tud mozdulni egy-egy végtagja : D
És akkor a feketeleves.
3-4 órányi játék után az idegroham garantált. Mégis miért? Hát ezért:
Irányítás
Gamepaddal toltam a játékot és el sem merem képzelni, milyen kínokat kellett annak átélnie, aki sima PC billentyűzettel vágott neki. Az irányítás elcseszi az egész szórakozásunkat, ugyanis lehetetlen kombinációkat találnak ki, amelyeket mindig a legveszélyesebb helyen kell alkalmazni és amire a játék nagyon sokszor egyszerűen NEM REAGÁL.
Egy példa. Volt egy helyszín, ahol két bazi nagy kentaurral kell hadakozni. A cél, hogy elszedjük a pajzsukat, hogy azzal fordítsuk vissza a támadásukat. Ez csak úgy lehetséges, ha előbb jól felbőszítjük őket, valamelyik elkezd felénk vágtázni, erre mi dobunk egy hátra szaltót (min. 2 gom), közben célzunk (1 gomb), a megfelelő pillanatban-ami kb 1/10-ed másodpercig tart- lövünk (még 1 gomb), de aztán még félre is kell ugranunk, nehogy áttaposson rajtunk (min. 1 gomb). Ennél a résznél vagy 1 órát szórakoztam, mert semmi nem utalt rá,hogy azt a retkes pajzsot kell elvenni tőlük (vagy csak én nem figyeltem). Na és mire el is találtam a jó időzítést, az is megérne egy misét. Persze amíg az ember az egyik kentaur elől menekül, a másik simán átvágtázhat rajta, lenyilazhatja, kővé változtathatja, stb. ISTENI.
A másik ilyen helyszín a legvégén van, valami láva folydogál alattunk, a platform, amin állunk, szép lassan kimászik alólunk, közben még korlátozott ideig rendelkezésünkre álló életmentő kapaszkodóhoz is el kell jutni + föl kell mászni rajta, DE ELŐBB még vagy 2 denevérszerű nyomorékot is ki kell lőnünk, akik ugyanúgy lőnek lánk valami tüzes istennyilával, ami elől csak úgy menekülhetünk, ha tigrisbukfenceket vetünk tüzelés közben, így viszont gyakran az alattunk folydogáló lávában köthetünk ki. Mi a megoldás? 321-szer kell nekifutni ugyanannak az idegesítő résznek, hogy sikerüljön legalább 1x. Tényleg nagyon szórakoztató. Akkor miért folytattam? Mert kíváncsi voltam ennek a nyamvadék játéknak a végére - mint kiderült, rosszul jártam, mert nagyon gyenge volt.
Van még jó pár ilyen szaftos helyszín, de ezek vezettek nálam.
Kameramozgás
Ahhhahahahahaaaa. A másik játékgyilkos. Időre ugrabugrálunk a bazi magas oszlopok oldaláról ide-oda, alattunk pengék, az oszlopok tetején lejtő. Ha rámegyünk egy lejtőre, Lara csúszni kezd és megváltozik a kameranézet, aminek következtében az egész iránygomb beosztás fölcserélődik. Ami az előbb hátra volt, az most a jobbra, ami a balra, az lesz az előre és így tovább. Eredmény: Lara rossz irányba ugrik és vagy nyakát töri vagy felnyársalódik vagy jól megsérül és kezdhetjük az egészet elölről. Az is jó, mikor egy szakadéknál már 5 perce mászunk félelmetes magasságban, de a kamera idétlen mozgásának hála lezuhanunk.
Lőszer
Egy Resident evilben (legalábbis 1-2-3-ban) alap, hogy sosincs annyi muníció, amennyi kellene. De az túlélőhorror ez meg valami akció-kalandjáték. Egyszerűen pofátlanság, amikor 3 csodakentaur, 5 múmia meg 4 fekete párduc vagy mi a franc ellen (ezek mind egyszerre jönnek!) adnak fél órával előtte pár uzi tárat, ami kb. 2 párducra elég, ha nem szaltóznak ki a célkeresztből. Aztán az ember oldja meg úgy pisztollyal, hogy közben nem csinálja ki vagy a maradék párduc, vagy a múmia, vagy a kentaur.
Az egyik ilyen résznél elvileg a nagy vérengzés után kellett volna fölmászni az oszlopokon, hogy onnan eltornásszuk magunkat a nemtommilyen kapcsolóhoz. Na én itt besokalltam és amint megjelent az első macska, "fölszökkentem" a magasba és a rám küldött tűzgolyók között ugrabugráltam, kötélen himbálóztam, miközben a kentaurok és a macskák utánam kapdostak, aztán eljutottam egy kiszögellésig, ahonnan leszedtem őket egyesével (sokáig tartott). Vagy 10x futottam neki, de végül csak sikerült.
Azt már nem is sorolom a problémák közé, hogy az "ellenség" (vérszomjas macik, kerge dínók és aszottan is fürge múmiák) mesterséges intelligenciája kb. 0. Meglát, villog a szeme, feléd sprintel, ugrik, szökken, stb., de ha fölmászol fél métert, akkor csak áll és bambul, ahelyett, hogy követne. Én ezt szerettem, mert újabb dührohamtól kímélt meg. Pl, amikor a Colosseumban hirtelen megjelent 3 jól megtermett, kiéhezett hím gorilla, akik mind egyszerre akarták rávetni magukat Larára. Az nagyon nem lett volna jó. Fölmásztam kb. 3 lépcsőfokot és leszedtem őket. Uff.
ÖSSZEGZÉS:
Ha bárki kíváncsi a játékra, én inkább azt ajánlom, h youtube-on nézzen végig egy végigjátszást és csak akkor kezdjen neki saját kezűleg a játéknak, ha acélidegekkel rendelkezik. Azt, amit a régi játékokban szerettem, nem sikerült visszaadni. A helyszínek egzotikusak és rejtélyesek, de a játékélmény katasztrofális. Itt nem lehet jól becélozni egy ugrást sem, normálisan szétnézni se tudunk magunk körül. Egyszerűen elcseszték az egészet ezzel a irányítással és kameramozgással.
Tényleg nem ajánlom senkinek, csak mazochistáknak vagy acélidegekkel rendelkezőknek, mert nyomába sem ér a régi részeknek. Borzalmas.