Final Fantasy és egyéb más szerepjátékok
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Chrono: A izénél vagyok a izzé...Jaj, de régen jáccottam már vele...(Bocs, de létezik még az életemben egy Final Fantasy című alkotás. Lehet, hogy te is ismered. :watsup: )
Na, várjál...Az elején vagyok a Teloson. Már egy csomó dolgot csináltam, a Czerkát szivattam , irányítottam ABC-nemtomhányas protokoldroidot, oszt eccer jött egy harc oszt nem tudtam továbbmenni oszt újrakezdtem, de aztán valahol ugyanott elakadtam. Sajnos elég béna gépem van, és fárasztott, hogy szaggat a progi... :@
Light Side Rulz!!!(Affene, angyal szmájli nincs...)
Na, várjál...Az elején vagyok a Teloson. Már egy csomó dolgot csináltam, a Czerkát szivattam , irányítottam ABC-nemtomhányas protokoldroidot, oszt eccer jött egy harc oszt nem tudtam továbbmenni oszt újrakezdtem, de aztán valahol ugyanott elakadtam. Sajnos elég béna gépem van, és fárasztott, hogy szaggat a progi... :@
Light Side Rulz!!!(Affene, angyal szmájli nincs...)
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Én értettem, hogy erre gondoltál, Zizz.
Ha már végtelenek a lehetőségeink, miért szűkítsük harcokra azokat.
Egy komoly, egyre bonyolódó cselekmény óriási hangulatot képes teremteni, és nekem csak így kap értelmet a "dobj két kockával, majd nézd meg, hogy a hiperszuper-ultramega skilled áttöri-e az ellenfél védekezését"...
Az 1% a remény értéke Mindenkinek mást jelent.
Ha már végtelenek a lehetőségeink, miért szűkítsük harcokra azokat.
Egy komoly, egyre bonyolódó cselekmény óriási hangulatot képes teremteni, és nekem csak így kap értelmet a "dobj két kockával, majd nézd meg, hogy a hiperszuper-ultramega skilled áttöri-e az ellenfél védekezését"...
Az 1% a remény értéke Mindenkinek mást jelent.
-
- Titkos karakter
- Hozzászólások: 614
- Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 20:47
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ez érdekes kérdés. Én most már több mint 7 éve RPG-zek és többször is felmerült ez a kérdés, és általában az lesz a válasz, hogy ezt nem lehet ennyire elkülöníteni. Nagyjából mind a kettő azonos mértékben kell, és mégsem. A legfontosabb, hogy olyanlegyen a mesélő, aki képes átlépni a szokásos számítógépes intelligencián, és észreveszi, hogy a parti tagjai közül egy ma másnapos, 2 épp a munkából jött ide, 1 pedig napok óta tanul, ezért semmi ketdvük a szokásos leülök a kocsmába beszélgetni, vagy órákig rejtvényeket oldani, esetleg 20 perces változatos történettel traktálni őket, mert éppen nincs hozzá hangulatuk. Ilyenkor inkább egy kicsit egyszerűbb történet van (ha kell akkor a főszálból kivezetni egy mellék történetszálat) és inkább a har fog dominálni. Viszont más esetekben pedig épp azt várja el a játékos a messélőtől, hogy valami érdekes történet legyen sok fordulattal, de kevés harccal. Így nem lehet ennyire szorosan kettéválasztani.
Sajnos tényleg vannak akik csak a harcotrészesítik előnyben (gyak-XP,gyak-XP) és így kimaradnak az Igazi RPG-ből, pl.: amikor a karakterek megpihennek és elkezdenek sztorizni az életükről, vagy egy őrt a megyőző erejükkel távolítnak el és nem fegyverrel és nagyon sok vicces szituáció, amit a legegszerűbb (nem harci) események váltanak ki.
Ezek ellenére minden szerepjáték fontos eleme a harc, mivel a nagy tettek (legyen ez akár egy ereklye megszerzése vagy egy rablóbanda felszámolása) hosszú távon soha nem megoldható harc nélkül. Így talán mindkettő hasonló fontos egy RPG-ben. Talán eddig egyetlen RPG-vel találkoztam ami teljesen nélkülözi a harcot, méghozzá a Call Of Chutu, de azt csak szigorúan vérprofi embereknek ajánlom mert TÉNYLEG itt a játékon múlik minden.
Amúgy mi ezt a problémát a következőképp oldottuk meg. 2 parti váltogatja egymást hetente. Az egyik egy harcorientált Démonvadászok RPG, míg a másik pedig D&D. Ugye a D&D-ről azt kell tudni, hogy ott bárkiből lehet kalandozó, csupán azért nem lesznek, mert minden második harc egy kalandozócsapat halálát jelenti és ezt sokan nem vállalják. Ezért itt nagyon végig kell gondolni, hogy belefutsz-e egy harcba.
Sajnos tényleg vannak akik csak a harcotrészesítik előnyben (gyak-XP,gyak-XP) és így kimaradnak az Igazi RPG-ből, pl.: amikor a karakterek megpihennek és elkezdenek sztorizni az életükről, vagy egy őrt a megyőző erejükkel távolítnak el és nem fegyverrel és nagyon sok vicces szituáció, amit a legegszerűbb (nem harci) események váltanak ki.
Ezek ellenére minden szerepjáték fontos eleme a harc, mivel a nagy tettek (legyen ez akár egy ereklye megszerzése vagy egy rablóbanda felszámolása) hosszú távon soha nem megoldható harc nélkül. Így talán mindkettő hasonló fontos egy RPG-ben. Talán eddig egyetlen RPG-vel találkoztam ami teljesen nélkülözi a harcot, méghozzá a Call Of Chutu, de azt csak szigorúan vérprofi embereknek ajánlom mert TÉNYLEG itt a játékon múlik minden.
Amúgy mi ezt a problémát a következőképp oldottuk meg. 2 parti váltogatja egymást hetente. Az egyik egy harcorientált Démonvadászok RPG, míg a másik pedig D&D. Ugye a D&D-ről azt kell tudni, hogy ott bárkiből lehet kalandozó, csupán azért nem lesznek, mert minden második harc egy kalandozócsapat halálát jelenti és ezt sokan nem vállalják. Ezért itt nagyon végig kell gondolni, hogy belefutsz-e egy harcba.
-
- Titkos karakter
- Hozzászólások: 614
- Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 20:47
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A WOD rendszere azt hiszem megegyezik a Shadowrun-al, bár azzal még soha nem játszottam csak egy SNES-es rpg vel. Ugye itt nagyon alacsony értékek vannak, emiatt talán kicsit egyszerűbb a többi rendszernél. A lényege, hogy ha valamilyen értéket (pl karizma) egyesrők kettesre kell növelni, akkor annyi XP-t kell rákölteni, amennyit addig költöttél rá. Tehát ha egyesre felvinni 5 XP-be került akkor kettesre 5 xp, hármasra 10 XP, négyesre 15 XP és ötösre 20 XP. tehát ennek a képességnek a maximumra kifejleszése (nagyon ritka az ötösnél nagyobb érték, hisz ötös erővel már vasrácsot is meg tudsz hajlítani) összesen 55 xp. Ha azt vesszük, hogy általában egy kalandban az Xp 1-5 között mozog (átlagban 3!) látható hogy így sokáig élvezhető lesz a játék, hisz nem lesz túl hamar agyonra fejlesztett karakterek.
Amúgy az alap értékek fejleszése (Tulajdonságok) 5-ös lépcsővel történik, a képességek 3-as lépcsővel. Ami még fontos, azt WOD -ben Diszciplina-ként említik, na ezek a különleges képességek, amik fajoktól függően változhatnak. Ez 5-ös lépcsővel fejleszthető ha saját képességről van szó, ám ha valamilyen módon megtanulod másét az 7-es lépcső (hisz más képességeit sokkal nehezebb megtanulni). A diszciplinák használatának ára függ attól, hogy WOD-on belül mivel játszasz (pl.: egy vámpír a vérpontokat használja, egy vérfarkas a természetpontjait, míg egy mágus varázslatpontot, és egy szellem a mentális pontot), de általánosságban mind ugyan azt jelenti. Általában 10 ilyen pont szokott lenni, amiből naponta 1 vissza szokott térni, persze ez változtatható, hisz egy mágusnak elsőrendű, hogy legyen elég varázslata.
A sérülés itt a legveszélyesebb. 7 sérülési zóna van. Utána meghal a karakter. A különböző cselekedetei értéke romolhat a sérülésekkel.
Értékdobások: ha valaki rá akar valakire ütni egy karddal, akkor összeadja az ügyesség és a kézitusa értékeket. Ennek az össz értéke lesz a támadás (ügyesség 2, közelharc 3 azaz összesen 5). Ekkor az ember dob 5 darab D10-es kockával. Alapban mindig 6 vagy a fölé kell dobni, az alacsonyabb számok nem számítanak, és minden 1-es dobás kiüt egy sikert. Így jön ki a dobás értéke.
Na így hirtelen ennyi, ez is igen sűrű lett, úgyhogy először kérdezz, ha nem OK valami, majd csak aztán folytatom.
Amúgy az alap értékek fejleszése (Tulajdonságok) 5-ös lépcsővel történik, a képességek 3-as lépcsővel. Ami még fontos, azt WOD -ben Diszciplina-ként említik, na ezek a különleges képességek, amik fajoktól függően változhatnak. Ez 5-ös lépcsővel fejleszthető ha saját képességről van szó, ám ha valamilyen módon megtanulod másét az 7-es lépcső (hisz más képességeit sokkal nehezebb megtanulni). A diszciplinák használatának ára függ attól, hogy WOD-on belül mivel játszasz (pl.: egy vámpír a vérpontokat használja, egy vérfarkas a természetpontjait, míg egy mágus varázslatpontot, és egy szellem a mentális pontot), de általánosságban mind ugyan azt jelenti. Általában 10 ilyen pont szokott lenni, amiből naponta 1 vissza szokott térni, persze ez változtatható, hisz egy mágusnak elsőrendű, hogy legyen elég varázslata.
A sérülés itt a legveszélyesebb. 7 sérülési zóna van. Utána meghal a karakter. A különböző cselekedetei értéke romolhat a sérülésekkel.
Értékdobások: ha valaki rá akar valakire ütni egy karddal, akkor összeadja az ügyesség és a kézitusa értékeket. Ennek az össz értéke lesz a támadás (ügyesség 2, közelharc 3 azaz összesen 5). Ekkor az ember dob 5 darab D10-es kockával. Alapban mindig 6 vagy a fölé kell dobni, az alacsonyabb számok nem számítanak, és minden 1-es dobás kiüt egy sikert. Így jön ki a dobás értéke.
Na így hirtelen ennyi, ez is igen sűrű lett, úgyhogy először kérdezz, ha nem OK valami, majd csak aztán folytatom.
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
Nincs kérdésem, elég érthetően írtad le, folytasd csak, de akkor közben a shadowrun rendszerét pár mondatban ismertetem, ha még csak snes játékban játszottál vele.
Lényegében arról van szó hogy a Vagyon (pénz), Alapptulajdonságok (Test, Gyorsaság, Erő, Karizma, Inteligencia, Akaraterő), Szakértelmek, Faj, Mágia jellemzők között kell felállítani egy sorrendet, és ennek megfelelően minden kategóriához van egy érték, mondjuk a max pénz 1 milka nujen, vagy a össz. alaptul. pont 40 pont (jó nem tom pont mennyi, de kb) a szakértlemek és minden úgy. ált. az alaptulajdonságokból van levezetve.
Csak 6 oldalú dobókockát használ a rendszer, és itt nem az a lényeg hogy milyen nagyot dobtál 1 kockával, hanem hogy fogsz az adott alaptulajdonságnak megfelelő számó K6-ot (pl: 5-ös Erő akkor 5 kocka), és a mesélő által meghatározott célszám fölé kell dobnod, minél több kockával, hiszen minden egyes sikeresen megdobott kocka 1-1 siker, a sikerek pedig fokról-fokra könnyítik a találatott, szakértelemhez szüks. időt, sebesülést ... stb
A játék végén a mesélő karma pontokat oszt, igen keveset: pl a 3 már soknak számít. Minden karmának megvan az oka: jó kivitelezés, párbeszédek... stb A shadowrun kifejezetten nem szintlépős-tápolós game, a leggógyi kari is otthagyhatja a fogát, ha nincs szerencséje, és nem kell ahhoz még sárkányok vagy más böszme fenevadak sem.
Nagyon sok múlik a jó szerepjátékon, a jó tervezésen, így a harcban is, hisz az SR főként behatolás/lopás/elrablás alapmodulokkal fut (persze nagyon érdekes és merőben más jellegűeket is lehet vele játszani).
Lényegében arról van szó hogy a Vagyon (pénz), Alapptulajdonságok (Test, Gyorsaság, Erő, Karizma, Inteligencia, Akaraterő), Szakértelmek, Faj, Mágia jellemzők között kell felállítani egy sorrendet, és ennek megfelelően minden kategóriához van egy érték, mondjuk a max pénz 1 milka nujen, vagy a össz. alaptul. pont 40 pont (jó nem tom pont mennyi, de kb) a szakértlemek és minden úgy. ált. az alaptulajdonságokból van levezetve.
Csak 6 oldalú dobókockát használ a rendszer, és itt nem az a lényeg hogy milyen nagyot dobtál 1 kockával, hanem hogy fogsz az adott alaptulajdonságnak megfelelő számó K6-ot (pl: 5-ös Erő akkor 5 kocka), és a mesélő által meghatározott célszám fölé kell dobnod, minél több kockával, hiszen minden egyes sikeresen megdobott kocka 1-1 siker, a sikerek pedig fokról-fokra könnyítik a találatott, szakértelemhez szüks. időt, sebesülést ... stb
A játék végén a mesélő karma pontokat oszt, igen keveset: pl a 3 már soknak számít. Minden karmának megvan az oka: jó kivitelezés, párbeszédek... stb A shadowrun kifejezetten nem szintlépős-tápolós game, a leggógyi kari is otthagyhatja a fogát, ha nincs szerencséje, és nem kell ahhoz még sárkányok vagy más böszme fenevadak sem.
Nagyon sok múlik a jó szerepjátékon, a jó tervezésen, így a harcban is, hisz az SR főként behatolás/lopás/elrablás alapmodulokkal fut (persze nagyon érdekes és merőben más jellegűeket is lehet vele játszani).
-
- Titkos karakter
- Hozzászólások: 614
- Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 20:47
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Na te talán kicsit érthetőbben írtad le a kockadobást de ebben nagyjából megegyeznek annyi külömbséggel, hogy itt D10-el kell dobni, és átlagban mindig 6 fölé.
A WOD se annyira harcorientált, csak lehet úgy is játszani, de mivel 7 sérülés után meghalsz (amit nem egyszerű gyógyítani, és a sérülések minden értékre minusz kockákat jelentenek) ezt sokan nem vállalják be (plusz ugye a WOD-ban nem emberekkel játszasz, így másképp sérülnek). A WOD inkább az intrika, és kijátszás rpg-je, amiben a harcban könnyen elhullhatunk, de ez nagyban függ az ellenféltől, és a képességeid kihasználásától.
Végül is itt sem kapni uyge sok XP-t átlagban nálunk még nem volt aki 3-nál többet kapott volna, csak kivételesen jó párbeszédek, feladatmegoldásokért.
Itt viszont van egy olyan Mező, hogy Háttér, amiben kezdetben növelheted az anyagi háttered, csatlósaid, hatalmad, ismerőseid hatalmát és ezek hasonló dolgokat.
Na nagyjából ennyi akkor eléggé hasonlít egymásra ez a két RPG (sőt a SNES játékban is így volt csak ott ugye nem voltak kockák), úgyhogy nem tudom még mi az amit le kéne írnom.
Amúgy remélem a többi embernek nem megy el a kedve az RPG-től ennyi szabály hallatán Ha valakit érdekel szivesen írunk a világokról is hogy kedvet kapjanak hozzá. Ugye Zizz?
A WOD se annyira harcorientált, csak lehet úgy is játszani, de mivel 7 sérülés után meghalsz (amit nem egyszerű gyógyítani, és a sérülések minden értékre minusz kockákat jelentenek) ezt sokan nem vállalják be (plusz ugye a WOD-ban nem emberekkel játszasz, így másképp sérülnek). A WOD inkább az intrika, és kijátszás rpg-je, amiben a harcban könnyen elhullhatunk, de ez nagyban függ az ellenféltől, és a képességeid kihasználásától.
Végül is itt sem kapni uyge sok XP-t átlagban nálunk még nem volt aki 3-nál többet kapott volna, csak kivételesen jó párbeszédek, feladatmegoldásokért.
Itt viszont van egy olyan Mező, hogy Háttér, amiben kezdetben növelheted az anyagi háttered, csatlósaid, hatalmad, ismerőseid hatalmát és ezek hasonló dolgokat.
Na nagyjából ennyi akkor eléggé hasonlít egymásra ez a két RPG (sőt a SNES játékban is így volt csak ott ugye nem voltak kockák), úgyhogy nem tudom még mi az amit le kéne írnom.
Amúgy remélem a többi embernek nem megy el a kedve az RPG-től ennyi szabály hallatán Ha valakit érdekel szivesen írunk a világokról is hogy kedvet kapjanak hozzá. Ugye Zizz?
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
Naná! Szal hajrá FF fanok, írjatok, kérdezzetek, ami tetszik!
És tényleg ezek szerint a két rendszer szinte ugyanaz, még 1 példa: a shadowrunban van fizikai és kábulás sebződés:2x10 rublika + 2 fizikai túlcsordulás rublika, ezek már csak azért is jók mert jobban jellemzik a kari állapotát mint ahogy mondjuk a DnDben van. Itt is 1-3-5-11. rublika életpont elvesztése után vannak egyre nagyobb nehezítések.
Én amugy már próbáltam összerakni egy szerepjátékot (ff8 világra, teszten megbukott, mert félkész se volt még)
Ott használtam d100 rendszert, szinten mindenre jó volt, az alapvető tulajdonságoknál (erős, ügyesség...stb) kellett picit gondolkodni a kiegyensúlyozottságon, de egyébbként remekül bevált, hiszen a mesélőnek sokkal egyszerübb kitalálnia egy próba során a nehezítés mértékét ha százalékban adhatja meg.
Másrészt, bár nem vezettem még be, de a SR-WOD-féle életpontskála is nagyon szimpatikus nekem, remek képet ad arról hogy hogy egy átlag ember (karakter) mit bír el, és sose lesz belőle vérpista, aki egy sárkány életerejével bírna, mindig emlékezteti majd a serülés a kari tulajdonosát hogy hol a helye, és mit tehet meg mit nem. Persze az állapotromlással járó nehezítések mértéke ebben az esetben is meg van/lenne. Az általam mesélt jelenlegi dnd szerepjátékban van nem is egy olyan játékos aki vérpistát akar nevelni a karijából és a valódi szerepjátékhoz alig értenek. Az ő kordában tartásukra is nagy segítség egy ilyen életpontskála.
És tényleg ezek szerint a két rendszer szinte ugyanaz, még 1 példa: a shadowrunban van fizikai és kábulás sebződés:2x10 rublika + 2 fizikai túlcsordulás rublika, ezek már csak azért is jók mert jobban jellemzik a kari állapotát mint ahogy mondjuk a DnDben van. Itt is 1-3-5-11. rublika életpont elvesztése után vannak egyre nagyobb nehezítések.
Én amugy már próbáltam összerakni egy szerepjátékot (ff8 világra, teszten megbukott, mert félkész se volt még)
Ott használtam d100 rendszert, szinten mindenre jó volt, az alapvető tulajdonságoknál (erős, ügyesség...stb) kellett picit gondolkodni a kiegyensúlyozottságon, de egyébbként remekül bevált, hiszen a mesélőnek sokkal egyszerübb kitalálnia egy próba során a nehezítés mértékét ha százalékban adhatja meg.
Másrészt, bár nem vezettem még be, de a SR-WOD-féle életpontskála is nagyon szimpatikus nekem, remek képet ad arról hogy hogy egy átlag ember (karakter) mit bír el, és sose lesz belőle vérpista, aki egy sárkány életerejével bírna, mindig emlékezteti majd a serülés a kari tulajdonosát hogy hol a helye, és mit tehet meg mit nem. Persze az állapotromlással járó nehezítések mértéke ebben az esetben is meg van/lenne. Az általam mesélt jelenlegi dnd szerepjátékban van nem is egy olyan játékos aki vérpistát akar nevelni a karijából és a valódi szerepjátékhoz alig értenek. Az ő kordában tartásukra is nagy segítség egy ilyen életpontskála.
-
- Titkos karakter
- Hozzászólások: 614
- Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 20:47
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Egy kis kiérő, ha már megemlítetted a D&D-t (minden RPG öregapját), nálunk nem igazán szabad abban meggondolatlanul harcba kerülni. KB minden harmadik kaland eredményeképp meghal egy partitag, ami egy csatában elkövetett rossz dobás eredménye. Jelenleg van egy 3. szintű tolvajom aki annak köszönheti az életét, hogy a harcokban mindig elrejtőzik, és a magas ügyességét kihasználva mindenből kikombózza magát (már kétszer sikerült megszöknie börtönből, a kivégzése előtt). De ott ölt meg már minket 3 mezei városőr, vagy 5 farkas így ott tényleg a gondolkodást kell előtérbe helyezni.
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
Talán túlságosan is a szívemen viselem a karik sorsát, mert mindig úgy próbáltam eddig alakítani a cselekményt, hogy ne legyen könnyű dolguk de mindig átvészeljék. Lehet hogy akkor ezek után nem leszek velük ilyen kegyes...Garott írta:Egy kis kiérő, ha már megemlítetted a D&D-t (minden RPG öregapját), nálunk nem igazán szabad abban meggondolatlanul harcba kerülni. KB minden harmadik kaland eredményeképp meghal egy partitag, ami egy csatában elkövetett rossz dobás eredménye. Jelenleg van egy 3. szintű tolvajom aki annak köszönheti az életét, hogy a harcokban mindig elrejtőzik, és a magas ügyességét kihasználva mindenből kikombózza magát (már kétszer sikerült megszöknie börtönből, a kivégzése előtt). De ott ölt meg már minket 3 mezei városőr, vagy 5 farkas így ott tényleg a gondolkodást kell előtérbe helyezni.