Final Fantasy és egyéb más szerepjátékok
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
Final Fantasy és egyéb más szerepjátékok
Olvastam, hogy van a fórumon jó pár ember, akinek nem ismeretlen a D&D világa sem, így azt remélem ez a téma sem lesz túlságosan új számotokra: a hagyományos szerepjátékról beszélek. Akinek ez nem ismerős, azok számára ez úgy néz ki hogy:
- 1 db mesélő van (KM,GM) és 3-7 játékos (PC, JK).
- Egy szabályrendszer alapján folyik a játék.
- A játékosok 1-1 karaktert alakítanak.
- A mesélő feladata a környezet és a nem játékos karakterek (NPC, NJK) irányítása, vmint a történet vezetése
- A szabályrendszer és a karakterek adatai általában mind papíron vannak feljegyezve
- A dobókockának csak akkor van szerepe, ha egy nem egyértelmű kérdésben kell sorsot vetni
A legismertebb szerepjátékok: M.A.G.U.S., D&D, Vampire, Shadowrun ... stb
A Final Fantasy világára is készült egy angol nyelvű szabályrendszer, ezen a honlapon lehet letölteni hozzá szabálykönyvet, karakterlapot. Sajnos az egész angol nyelvű. E mellett van benne egy rakás felesleges dolog és még rahebli hiba, de még ezek mellett is jól játszható
Most készül egy teljesen magyar nyelvű, magyar fejlesztésű szabálykönyv, az eddigi eredményeket innen lehet leszedni. Az oldalnak a Final Fantasy-vel foglakozó fórumára szoktak felkerülni a fél-kész cuccok.
Jó magam és még 6 barátom ezzel az angol FF szabályrendszerrel játszunk közel fél éve, és most hogy kb hetente összejövünk egy 5-7 órányi játékra a karakterink már 7. szintüek, és számtalan kalandot megéltek már.
- 1 db mesélő van (KM,GM) és 3-7 játékos (PC, JK).
- Egy szabályrendszer alapján folyik a játék.
- A játékosok 1-1 karaktert alakítanak.
- A mesélő feladata a környezet és a nem játékos karakterek (NPC, NJK) irányítása, vmint a történet vezetése
- A szabályrendszer és a karakterek adatai általában mind papíron vannak feljegyezve
- A dobókockának csak akkor van szerepe, ha egy nem egyértelmű kérdésben kell sorsot vetni
A legismertebb szerepjátékok: M.A.G.U.S., D&D, Vampire, Shadowrun ... stb
A Final Fantasy világára is készült egy angol nyelvű szabályrendszer, ezen a honlapon lehet letölteni hozzá szabálykönyvet, karakterlapot. Sajnos az egész angol nyelvű. E mellett van benne egy rakás felesleges dolog és még rahebli hiba, de még ezek mellett is jól játszható
Most készül egy teljesen magyar nyelvű, magyar fejlesztésű szabálykönyv, az eddigi eredményeket innen lehet leszedni. Az oldalnak a Final Fantasy-vel foglakozó fórumára szoktak felkerülni a fél-kész cuccok.
Jó magam és még 6 barátom ezzel az angol FF szabályrendszerrel játszunk közel fél éve, és most hogy kb hetente összejövünk egy 5-7 órányi játékra a karakterink már 7. szintüek, és számtalan kalandot megéltek már.
- Emtrexx
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 4184
- Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 6:05
- Tartózkodási hely: Notre Dame tornya
- Kapcsolat:
Én csak egyetlen egyszer szerepjátékoztam életemben, akkor is csak véletlenül.
Valami eldugott kis szerepjátékos boltocskában kutakodtam Star Wars könyvek után, amikor az eladó megkért hogy szálljak már be játszani hozzájuk (volt még ott egy-két ember), mert kevesen vannak. Gyorsan kitaláltak nekem egy nevet és már nyomtuk is. Egyébként M.a.g.u.s-oztunk, erre emlékszem, meg arra hogy nagyon jó volt De azóta sem volta alkalmam újra belemélyedni.
Valami eldugott kis szerepjátékos boltocskában kutakodtam Star Wars könyvek után, amikor az eladó megkért hogy szálljak már be játszani hozzájuk (volt még ott egy-két ember), mert kevesen vannak. Gyorsan kitaláltak nekem egy nevet és már nyomtuk is. Egyébként M.a.g.u.s-oztunk, erre emlékszem, meg arra hogy nagyon jó volt De azóta sem volta alkalmam újra belemélyedni.
- MoonDragon
- Megszállott FF-es
- Hozzászólások: 1056
- Csatlakozott: 2004. nov.. 29. 22:55
- Tartózkodási hely: Sopron
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
Mellesleg az egyik játékosunk még le is írja az eseményeket, úgyhogy ha vkit érdekelnek az eddigi kalandjaink, annak majd belinkelhetem ide... bár a utolsó 3 alkalomnak még nem készült el az írott változata.
7ünk közül 3an vezetjük a játékot felváltva, így mindig újabb és újabb irányba kanyarodik a történet, így sosem lesz unalmas. A játék, amit mesélek/ünk vegyíti a hagyományosnak mondható szerepjátékos elemeket és az ff-ekre jellemző elemeket. A város neveket leginkább az ff-ekből veszük át, van már Lindblum, Madain Sari, Nibelheim, de magunk is találunk ki újakat (ami lehet hogy nem is új, pl: Calas)
A karakterek előtörténetei olyan jókra sikerültek, hogy még mindig azokból táplálkozunk.
Legutóbb szombaton vagyis tegnap volt szerepjáték, de csak 4en jöttünk össze, én voltam a mesélő ( a mesélőknek is van saját JK-juk) és 5 óra alatt alig jutottunk előre a kalandmodulban (a sajátomban), mert túl inteligensekre sikerült kreálnom az szörnyeket, pedig csak démonokkall (amolyan igazi vörös, szarvas-patás hell-spawn démonok) és megelevenített kőszobrokkal (mint az ff8 gyíkjai, csak ezek most varázslókat ábrázoló szobrok voltak) kellett megálniuk a sarat a JK-nak.
Húh, ha mindent le akarnék írni akkor ez a hozzászólás kitenné az 1. oldalt a topicban
7ünk közül 3an vezetjük a játékot felváltva, így mindig újabb és újabb irányba kanyarodik a történet, így sosem lesz unalmas. A játék, amit mesélek/ünk vegyíti a hagyományosnak mondható szerepjátékos elemeket és az ff-ekre jellemző elemeket. A város neveket leginkább az ff-ekből veszük át, van már Lindblum, Madain Sari, Nibelheim, de magunk is találunk ki újakat (ami lehet hogy nem is új, pl: Calas)
A karakterek előtörténetei olyan jókra sikerültek, hogy még mindig azokból táplálkozunk.
Legutóbb szombaton vagyis tegnap volt szerepjáték, de csak 4en jöttünk össze, én voltam a mesélő ( a mesélőknek is van saját JK-juk) és 5 óra alatt alig jutottunk előre a kalandmodulban (a sajátomban), mert túl inteligensekre sikerült kreálnom az szörnyeket, pedig csak démonokkall (amolyan igazi vörös, szarvas-patás hell-spawn démonok) és megelevenített kőszobrokkal (mint az ff8 gyíkjai, csak ezek most varázslókat ábrázoló szobrok voltak) kellett megálniuk a sarat a JK-nak.
Húh, ha mindent le akarnék írni akkor ez a hozzászólás kitenné az 1. oldalt a topicban
-
- a szent
- Hozzászólások: 508
- Csatlakozott: 2006. jan.. 31. 17:00
- Tartózkodási hely: amerika
- Kapcsolat:
Nekem is volt pár élményem a M.A.G.U.S. -sal de a világa nem nagyon jött be inkább kéne kiötölni egy final fanatsys szerepjátékot vagy valami hasonló világon alapulót. mondjuk az a gond hogy igazából a ff játékok látványossága abból is hiányozna. De nem lehet rosz az sem amit Zizz mesélt.
Vagy igazából ilyen ff-es designre kéne formálni a világot.
Más: Az a bajom a többi játékkal hogy inkább a gyilkolásra meg a hajtásra vannak kitalálva nem annyira filmszerüek és fordulatosak mint az FF-ek de persz van egykét dolog ami meg a FFben is zavar. Például azok az énekek az X2ben az rossz.
na üdv.
Vagy igazából ilyen ff-es designre kéne formálni a világot.
Más: Az a bajom a többi játékkal hogy inkább a gyilkolásra meg a hajtásra vannak kitalálva nem annyira filmszerüek és fordulatosak mint az FF-ek de persz van egykét dolog ami meg a FFben is zavar. Például azok az énekek az X2ben az rossz.
na üdv.
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
Nekünk is sok bajunk van azzal, hogy a mostani szabályrendszer, ez az angol, szinte a gyakásra van kiélezve, és túl bonyolult, ráadásul hibás is a szakértelmek/képességek-rendszere.
De azért próbálok a magam részéről több rejtvényt és csapdát, váratlan eseményt, fordulatot belevinni a játékba, hogy nem az jellemezze az egészet, hogy hőseink megint 'kivágták' magukat a veszedelemből. De sajna ez a szabálykönyv tényleg nincs ebben segítségemre, azért is készül a másik... ha vkinek lenne kedve ott segédkezni, ugyanis a kasztok és a mágia van már csak hátra, minden más: harcrendszer, fejlődési rendszer, karakter-tulajdonságok, szakértelmek már készen vannak. Eddig egyedül a Dragon kaszt van kész, bár lehet hogy kellene rajta egy 3. átalakítás még. Ugyanis a csapatból csak 3an dolgoztunkl eddig a munkán, de most vhogy kifogytam az ötletekből, azt illetően hogy hogyan lehetne a kasztokat érdekessé, kiegyensúlyozottá tenni.
De azért próbálok a magam részéről több rejtvényt és csapdát, váratlan eseményt, fordulatot belevinni a játékba, hogy nem az jellemezze az egészet, hogy hőseink megint 'kivágták' magukat a veszedelemből. De sajna ez a szabálykönyv tényleg nincs ebben segítségemre, azért is készül a másik... ha vkinek lenne kedve ott segédkezni, ugyanis a kasztok és a mágia van már csak hátra, minden más: harcrendszer, fejlődési rendszer, karakter-tulajdonságok, szakértelmek már készen vannak. Eddig egyedül a Dragon kaszt van kész, bár lehet hogy kellene rajta egy 3. átalakítás még. Ugyanis a csapatból csak 3an dolgoztunkl eddig a munkán, de most vhogy kifogytam az ötletekből, azt illetően hogy hogyan lehetne a kasztokat érdekessé, kiegyensúlyozottá tenni.
-
- Titkos karakter
- Hozzászólások: 614
- Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 20:47
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Én már egy ideje szerepjátékozok. Játszottam MAGUS-t, Vampire-t, Alien-t, AD&D-t, Star Wars-t. Mostanában a World of Darknessel szemezünk.
Szerintem nem annyira meglepő, hogy az FF-re is készült szerepjáték, hisz mostanában elég sok mindenre készítenek - , főleg eleinte rajongók, majd esetleg lecsapnak rá cégek - szerepjátékokat. Én X-men szerepjátékról is hallottam.
Szerintem nem annyira meglepő, hogy az FF-re is készült szerepjáték, hisz mostanában elég sok mindenre készítenek - , főleg eleinte rajongók, majd esetleg lecsapnak rá cégek - szerepjátékokat. Én X-men szerepjátékról is hallottam.
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
A Final Fantasy témában említettem, hogy FF8 környezethez tervezek készíteni egy szerepkönyvet.
Az ötlet onnan jött, hogy a mostani szerepjátékunknak van néhány áthidalhatatlan hibája, amit a többi középkort utánzó szerepjátékból hozott magával, meg egyebek:
- A karakterek HP-je, vagyis életpontja is folyvást nő minden szintlépéssel, de ez olyannyira része a szabályrendszernek, hogy nem tudom figyelmen kivül hagyni
- Eleddig nem volt normális játékmesterünk, de talán most a barátnőm tud majd vmi újat mutatni a játékosoknak
Sajnos a szerepjátéknak még egy bitje sincs kész, ugyanis sok elemet a Shadowrun nevű cyber-rpgből szeretnék importálni. Nagyon tetszik benne, hogy olyan emberi a dolog. Gyakorlatilag nem létezik benne szintlépés. Nincs ebből adódó életpont növekedés sem. Mindenkinek ugyanannyi életpontja van, csupán a test ellenállóképessége, a szerencse és a védőöltözet ami szerepetjátszik egy esetleges vérengzés során (persze egy szerepjáték főleg nem a harcokról szól/kéne szóljon). Továbbá a Shadorun az FF8 világához hasonlóan majdhogynem reális környezetben játszódik, korunk technikai vivmányaival, de ezeket a mágia jelenlétével fűszerezi meg. Shadowrun, továbbiakban: SR. Az SRben is vannak szellem, valamint elementál idéző kasztok: a sámán és a mágus (ez a mágus nem összekverendő a d&d, m.a.g.u.s. és ffek világában lévővel!), ami párhuzamba hozható az FF8as GF idézés gyakorlatával. Továbbá a modern lőfegyverek, közelharci fegyverek, járművek is mind2 játékban megtalálhatóak.
Sajnos az SR szabálykönyve jelenleg még nincs a kezemben, így még nem tudom megkezdeni a munkát, de hamarosan erre is sor kerül. Persze a saját ötleteimet úgyanúgy bele fogom ötvözni, mint a jól bevált százalékos rendszert (D100, K100). Az én 5letem, ami talán nem is olyan egyedi, hogy a szakértelmek és képességek nem elosztott pontok alapján fejlődnek, hanem használat által, vagyis vki minél többet használ egy adott szakértelmet, annál több százalékot kap majd. A szakértelemek és képességek d100 rendszerben való megvalósítása és alkalmazása azonban csak akkor szükséges ha nem egyértelműen eldönthető egy cselekedet kimenetele. Így akár a Mászás, Ugrás nagyon banális cselekedetek is néha próbát igénylenek. Persze lesznek szakértelmek, amiknek minden ember a birtokában van, ezek 50%, vagy magasabb kezdőértékkel indulnának, míg a speciálisabb képzést vagy tanulást igénylőek 0-20%ról indulnának. Röviden ennyi az elképzelés. Jelenleg a legelső kalandmodul és a háttértörténet megírásán dolgozom.
Az ötlet onnan jött, hogy a mostani szerepjátékunknak van néhány áthidalhatatlan hibája, amit a többi középkort utánzó szerepjátékból hozott magával, meg egyebek:
- A karakterek HP-je, vagyis életpontja is folyvást nő minden szintlépéssel, de ez olyannyira része a szabályrendszernek, hogy nem tudom figyelmen kivül hagyni
- Eleddig nem volt normális játékmesterünk, de talán most a barátnőm tud majd vmi újat mutatni a játékosoknak
Sajnos a szerepjátéknak még egy bitje sincs kész, ugyanis sok elemet a Shadowrun nevű cyber-rpgből szeretnék importálni. Nagyon tetszik benne, hogy olyan emberi a dolog. Gyakorlatilag nem létezik benne szintlépés. Nincs ebből adódó életpont növekedés sem. Mindenkinek ugyanannyi életpontja van, csupán a test ellenállóképessége, a szerencse és a védőöltözet ami szerepetjátszik egy esetleges vérengzés során (persze egy szerepjáték főleg nem a harcokról szól/kéne szóljon). Továbbá a Shadorun az FF8 világához hasonlóan majdhogynem reális környezetben játszódik, korunk technikai vivmányaival, de ezeket a mágia jelenlétével fűszerezi meg. Shadowrun, továbbiakban: SR. Az SRben is vannak szellem, valamint elementál idéző kasztok: a sámán és a mágus (ez a mágus nem összekverendő a d&d, m.a.g.u.s. és ffek világában lévővel!), ami párhuzamba hozható az FF8as GF idézés gyakorlatával. Továbbá a modern lőfegyverek, közelharci fegyverek, járművek is mind2 játékban megtalálhatóak.
Sajnos az SR szabálykönyve jelenleg még nincs a kezemben, így még nem tudom megkezdeni a munkát, de hamarosan erre is sor kerül. Persze a saját ötleteimet úgyanúgy bele fogom ötvözni, mint a jól bevált százalékos rendszert (D100, K100). Az én 5letem, ami talán nem is olyan egyedi, hogy a szakértelmek és képességek nem elosztott pontok alapján fejlődnek, hanem használat által, vagyis vki minél többet használ egy adott szakértelmet, annál több százalékot kap majd. A szakértelemek és képességek d100 rendszerben való megvalósítása és alkalmazása azonban csak akkor szükséges ha nem egyértelműen eldönthető egy cselekedet kimenetele. Így akár a Mászás, Ugrás nagyon banális cselekedetek is néha próbát igénylenek. Persze lesznek szakértelmek, amiknek minden ember a birtokában van, ezek 50%, vagy magasabb kezdőértékkel indulnának, míg a speciálisabb képzést vagy tanulást igénylőek 0-20%ról indulnának. Röviden ennyi az elképzelés. Jelenleg a legelső kalandmodul és a háttértörténet megírásán dolgozom.
- Zizz
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 373
- Csatlakozott: 2004. dec.. 3. 19:18
- Tartózkodási hely: Érd/Baja
- Kapcsolat:
Így előzetesen a Shadowrunból nagyon tetszik:
- az állapotjelző
- a kockatartalék
- a fegyverek
Ami nem tetszik:
- a karma
- a célszámrendszer
Nem tudom továbbá, hogy a szakértelmek jelenléte valamint a szintlépés hiánya nem-e teszik feleslegesség a Tulajdonságokat.
Például egy karakter, ha bölcsességről, intelligenciáról, és karizmáról van szó úgy is a játékos saját képességeivel bír, nem pedig egy adott számmal jelzett tulajdonsággal.
A Test, gyorsaság és erő viszont nem mérhető a játékos eszével, jószívűségével, így azokat fontos számértékekkel rögzíteni.
Az FF rpgből fontosak: erő, kitartás, reflex, akaraterő
Leíró jellegűek: test, gyorsaság,
Nem kell: ügyesség(mert a szakértelmek helyettesítik), egészség (mert az akaraterő vagy a test helyettesítheti, bár mérgek esetében… a kitartással ezt is helyettesíteni lehet, hisz aki kitartó a futásban az egészséges, és így a mérgekkel szemben is ellenállóbb.), intelligencia (a fent említettek miatt), lélek (mert az mágia terén más rendszert alkalmazunk majd, a mágia ellenállásra meg a kitartás és az akaraterő lesz)
Akkor hát:
Kitartás: fizikai megpróbáltatások, méregellenállás, valamint fizikai, romboló hatású varázsaltokkal szembeni ellenállásra
Akaraterő: befolyásoló mágia ellen valamint pszihikai kínzás és igénybevétel esetén.
Erő: anyagmozgatás (teherbírás), és közelharc esetén
Reflex: reagálás bármilyen váratlan eseményre
A test és gyorsaság csupán megpróbálja leírni milyen is a karakter, de ez így nem megfelelő, normális paraméterekkel kell ezeket megadni, úgy, mint súly, magasság, vagyis alkat, egyéb apró részeltek, a magasságból adódóan jön a gyorsaság (vagyis hogy mekkorát lép).
Lehet még ugyan Mágia tulajdonság, azonban ennek valójában inkább a varázslatokra lebontva kellene megvalósulnia, mint szakértelem. Talán akaraterő bonuszt kaphatnának a varázslatok sebzései, hiszen minél jobban akarunk valamit, annál erősebb lesz, és fordítva.
- az állapotjelző
- a kockatartalék
- a fegyverek
Ami nem tetszik:
- a karma
- a célszámrendszer
Nem tudom továbbá, hogy a szakértelmek jelenléte valamint a szintlépés hiánya nem-e teszik feleslegesség a Tulajdonságokat.
Például egy karakter, ha bölcsességről, intelligenciáról, és karizmáról van szó úgy is a játékos saját képességeivel bír, nem pedig egy adott számmal jelzett tulajdonsággal.
A Test, gyorsaság és erő viszont nem mérhető a játékos eszével, jószívűségével, így azokat fontos számértékekkel rögzíteni.
Az FF rpgből fontosak: erő, kitartás, reflex, akaraterő
Leíró jellegűek: test, gyorsaság,
Nem kell: ügyesség(mert a szakértelmek helyettesítik), egészség (mert az akaraterő vagy a test helyettesítheti, bár mérgek esetében… a kitartással ezt is helyettesíteni lehet, hisz aki kitartó a futásban az egészséges, és így a mérgekkel szemben is ellenállóbb.), intelligencia (a fent említettek miatt), lélek (mert az mágia terén más rendszert alkalmazunk majd, a mágia ellenállásra meg a kitartás és az akaraterő lesz)
Akkor hát:
Kitartás: fizikai megpróbáltatások, méregellenállás, valamint fizikai, romboló hatású varázsaltokkal szembeni ellenállásra
Akaraterő: befolyásoló mágia ellen valamint pszihikai kínzás és igénybevétel esetén.
Erő: anyagmozgatás (teherbírás), és közelharc esetén
Reflex: reagálás bármilyen váratlan eseményre
A test és gyorsaság csupán megpróbálja leírni milyen is a karakter, de ez így nem megfelelő, normális paraméterekkel kell ezeket megadni, úgy, mint súly, magasság, vagyis alkat, egyéb apró részeltek, a magasságból adódóan jön a gyorsaság (vagyis hogy mekkorát lép).
Lehet még ugyan Mágia tulajdonság, azonban ennek valójában inkább a varázslatokra lebontva kellene megvalósulnia, mint szakértelem. Talán akaraterő bonuszt kaphatnának a varázslatok sebzései, hiszen minél jobban akarunk valamit, annál erősebb lesz, és fordítva.
- MoonDragon
- Megszállott FF-es
- Hozzászólások: 1056
- Csatlakozott: 2004. nov.. 29. 22:55
- Tartózkodási hely: Sopron
-
- Gyakori fórumozó
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2005. jan.. 11. 14:27
- Tartózkodási hely: Budapest
Az első rész szinte senkinek sem tetszett még nekem se! De ez tényleg jóra sikerült!!!!
Alig lehet felállni előle
Amúgy hamár a Wow-nál tartunk ajállhatok egy másik hasonló kategóriáju online INGYENES!!!!!! rpg-t?!.
A GUILD WARS-ot Nagyon jó!!! érdemes kipróbálni !
Csak a szoftverért kell fizetni nincs havidíj! ha jól tudom a bolti ára olyan 8e Ft!
Szerintem ennyiért lazán...
Alig lehet felállni előle
Amúgy hamár a Wow-nál tartunk ajállhatok egy másik hasonló kategóriáju online INGYENES!!!!!! rpg-t?!.
A GUILD WARS-ot Nagyon jó!!! érdemes kipróbálni !
Csak a szoftverért kell fizetni nincs havidíj! ha jól tudom a bolti ára olyan 8e Ft!
Szerintem ennyiért lazán...
- Jumbo Cactuar
- .:Guardian Force:.
- Hozzászólások: 299
- Csatlakozott: 2004. okt.. 25. 5:51
- Tartózkodási hely: FFCenter
Rain, MoonDragon, Nefrit, szputnyik: bocs, de ez itt az élő, beszélgetős szerepjátékok témája. A számítógépes játékokról itt lehet csevegni. :op